معاون فناوری و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سود 200 هزار نفر از سهامداران عدالت که باقیمانده بود، امروز بعدازظهر به حسابشان واریز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۸۸
به گزارش جام جم آنلاین، محمود حسنلو، در مورد اینکه قرار بود سود باقیمانده تعدادی از سهامداران عدالت که شماره حساب شبای آن‌ها اعلام نشده بود یا دچار مشکل بود و قرار بود از امروز واریز شود، گفت: از امروز بعدازظهر سود باقیمانده سهامداران عدالت که به تازگی شماره شبای حساب بانکی خود را در سجام اعلام کرده‌اند و حدود ۲۰۰ هزار نفر هستند، از طریق سامانه پایا به حسابشان واریز می‌شود.

وی گفت: سود‌های باقیمانده سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت است و تعدادی نیز علاوه بر سود ۹۹، سود سال ۹۸ هم باقیمانده است که در این دو سال توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌شود.

معاون فناوری و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد اینکه تاکنون چه تعداد از سهامداران عدالت هنوز شماره حساب اعلام نکرده‌اند و یا اینکه حساب آن‌ها دچار مشکل است، گفت: آخرین آمار حدود ۲ میلیون نفر سهامدار عدالت بود که یا هیچ شماره حسابی برای واریز سود اعلام نکرده بودند و یا اینکه شماره حساب آن‌ها مشکل داشت و مربوط به خودشان نبود که درحال حاضر ۲۰۰ هزار نفر شماره حساب جدید را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام اعلام کردند، بنابراین هنوز یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شماره حساب برای واریز سود سهام عدالت اعلام نکرده‌اند.

حسنلو در مورد تکلیف سود سهام عدالت متوفیان نیز گفت: قرار است سامانه تقسیم قهری ارث متوفیان سهام عدالت با همکاری قوه قضائیه و سازمان ثبت احوال و سایر ارکان صورت گیرد. براساس قولی که داده‌اند و در صورت همکاری همه دستگاه‌ها تا پایان شهریورماه امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود که در آن صورت هم خود سهام عدالت و هم سود‌های متعلقه بین وراث متوفیان به صورت قهری توزیع می‌شود.

حسنلو گفت: از ابتدای اجرای طرح سهام عدالت در سال ۸۵ تاکنون حدود ۳ میلیون نفر از سهامداران عدالت فوت کردند.

وی گفت: قبل از عید سود سهام حدود بیش از ۴۳ میلیون نفر از سهامداران عدالت به صورت متمرکز از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه مربوط به عملکرد سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر از طریق سجام واریز شد.

وی ادامه داد: از عصر امروز هم باقیمانده سود سهام عدالت کسانی که شماره حساب نداشتند و به تازگی شماره حساب اعلام کرده‌اند واریز می‌شود.

معاون فناوری و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد سود ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت هم گفت:، چون این شرکت‌ها در بورس نیستند، سازمان خصوصی‌سازی سود آن‌ها را دریافت می‌کند و توزیع آن دراختیار ما نیست.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها