بدنبال اغتشاشات پراکنده در چند روز اخیر

سپاه قمر بنی هاشم (ع) مقتدر و با صلابت در اوج مظلومیت و غربت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع)گفت: یادواره 81شهید روحانی استان چهارمحال و بختیاری و بزرگداشت شهدای روحانی جامعه عشایری کشور در شهرکرد برگزار می شود.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۳۹

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهار محال سید امان الله حسینی صدر در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تاریخ اسلام و تاریخ تشیع، بویژه شهدای دوران انقلاب اسلامی و 4هزار  روحانی شهید کشور و 81 روحانی و طلبه شهید استان، گفت: شهدای عزیز روحانی همه جریان های اسلامی و جریانات انقلابی را پیشقراولی کردند و ثمره داشت این پیشقراولی با حضور مستمر در صحنه های مختلف؛ زیرا رسالت روحانیون همان رسالت انبیاء و ائمه بوده و باید بعنوان جانشیان انبیاء و ائمه این رسالت را به سرانجام می رساندند.

در دوران مشروطیت شهدا و مجتهدین بزرگی فدای اسلام عزیز شدند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود:که در دوران مشروطیت شهدا و مجتهدین بزرگی فدای اسلام عزیز شدند و از سال 42 به بعهد هم روحانیت هزینه های کلان در خط مقدم و سنگر انقلاب پرداختند.

بصیرت افزایی، تبیین حقانیت دفاع مقدس و شکل دادن معنویت در جبهه با نمازهای جماعت

وی، حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم شهدای والامقام در این دوران را یادآوری کرد و گفت: بصیرت افزایی، تبیین حقانیت دفاع مقدس و شکل دادن معنویت در جبهه با نمازهای جماعت، ادعیه و زیارات و مباحث اعتقادی، تاریخی و اخلاقی از دیگر اقدمات روحانیون در دوران دفاع مقدس است چون محور دفاع مقدس ما دینی و اخلاقی بود.

امان الله حسینی صدر تصریح کرد: آمار شهدای روحانی به اذعان حضرت امام(ره)، و به نسبت جمعیت اقشار مختلف، بسیار بالاتر بود و بعد از دفاع مقدس و صحنه های مختلف و دفاع از حرم اهلبیت و میدان مبارزه با گروه های ضدانقلاب و جریان های انحرافی مثل داعش هم روحانیون حضور داشتند.

این مسئول گفت:  برگزاری کنگره شهدای روحانی از 3سال پیش با تلاش نماینده ولی فقیه در سپاه(حجت الاسلام والمسلمین  حاجی صادق) شروع شده و قرار است چهارم خردادماه و در آستانه سالروز شهات حضرت امام صادق علیه السلام در شهر مقدس قم برگزار شود.

وی با اشاره به شناسایی شهدای طلبه و روحانی و ساماندهی آثار آنها، افزود: به مناسبت این کنگره، آثار شهدای روحانی در دفاع مقدس و زندگی شخصی، تألیفات و تصنیفات، دست نوشته، دل نوشته، وصیت نامه، خاطرات شهدای روحانی بعنوان یک گنجینه کم نظیری در انقلاب اسلامی جمع آوری شده که در موزه های دفاع مقدس ماندگار خواهد شد تا نیاز نسل های آینده را تأمین کنند.

یکی از اهداف کنگره شهدای روحانی را تبیین روحیه شهادت طلبی و ایثارگری

امان الله حسینی صدر، یکی از اهداف کنگره شهدای روحانی را تبیین روحیه شهادت طلبی و ایثارگری در دفاع مقدس و تقویت و نهادینه سازی فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه و تجلیل از مقام شامخ شهدای روحانی و تکریم خانواده آنها و معرفی چهره واقعی خدمتگزاری عنوان کرد.

وی گفت: 3هزار و 739 شهید روحانی شیعه، 149 روحانی شهید از اهل تسنن و همچنین 57 روحانی شهید در عصر مشروطه تا انقلاب اسلامی داریم که از سطوح بالای علمی حوزه های علمیه برخوردار بودند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس 3هزار و 641 شهید روحانی و طلبه و 111شهید حادثه ترور از جامعه روحانیت داریم و همچنین 38 نفر از شهدای روحانی مدافع حرم اهلبیت بوده اند.

امان الله حسینی صدر، با اشاره به خاکسپاری 48روحانی شهید غیرایرانی در کشور گفت: 93 روحانی شهید مفقودالاثر در کشور وجود دارد.

وی، مسئولیت شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس را از فرمانده قرارگاه تا لشگر و گردان و گروهان و رده های مختلف رزمی تبلیغی برشمرد و افزود: 22 روحانی شهید از فرماندهان گردان و 50 روحانی شهید مسئولیت تبلیغات داشته اند و یکهزار شهید در رسته های اطلاعات و عملیات و تک تیرانداز، امدادگر و غواص بوده اند.

اولین نکته توحید و ایمان و پس از آن استقامت در راه خدا و مهم تر از همه بحث ولایتمداری

حسینی صدر تصریح کرد: از نکات برجسته در وصیت نامه شهدا اولین نکته توحید و ایمان و پس از آن استقامت در راه خدا و مهم تر از همه بحث ولایتمداری و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

وی با یادآوری مبارزه روحانیون با طاغوت، بصیرت افزایی، تشویق مردم به پشتیبانی از ولایت و حضور در جبهه های نبرد و تقویت مشروعیت دفاع مقدس و شبهه زدایی، اظهار کرد: تبری از معاندین و ضد انقلاب و جریانات التقاطی، اخلاق و عرفان، تهجد، تعبد، سلوک و رفتار معنوی و اجتماعی از ویژگی های شهدای روحانی و طلبه بوده است.

تعداد 545 تن از شهدای روحانی از سادات هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، تعداد 545 تن از شهدای روحانی را از سادات برشمرد و گفت: تحصیلات شهدای عزیز روحانی از سطح مقدمات تا درس خارج و در رده های سنی نوجوان تا کهنسال می باشد.

شهید دکتر بهشتی رئیس دستگاه قضا از شهدای شاخص روحانی

وی شهدای محراب، شهید دکتر بهشتی رئیس دستگاه قضا و علامه شهید استاد مرتضی مطهری را از شهدای شاخص روحانیت دانست و گفت: امروز حوزه ها و دانشگاه های ما خود را از تفکر و اندیشه های والای این شهدا بی نیاز نمی بینند.

حسینی صدر، زمان کنگره 4هزار شهید روحانی را چهارم خردادماه به میزبانی شهر مقدس قم دانست که خانواده های شهدای روحانی در مراکز استانها به صورت ارتباط تصویری با این کنگره مرتبط می شوند و طلیعه درخشان این مراسم پیام مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاهی از آثار شهدای روحانی کشور در حاشیه این کنگره برپاشده که غرفه 81 مربوط به 81 شهید طلبه و روحانی استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

امان الله حسینی صدر گفت: یادواره 81 شهید روحانی و طلبه استان چهارمحال و بختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی جامعه عشایری کشور به خاطر میزبانی 10هزار شهید جامعه کشور در چهارمحال و بختیاری، فردا یکشنبه اول خرداماه از ساعت 9صبح در شهرکرد مرکز استان برگزار می شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجت الاسلام والمسلمین  محمدعلی قلی زاده از شهدای مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری بعنوان شهید شاخص روحانی کشور، گفت: به مناسبت کنگره با حضور مسئولین از همه خانواده شهدای روحانی استان سرکشی شد و چفیه متبرک مقام معظم رهبری و لوح سپاس تقدیم گردید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها