جزئیات بیمه ناباروری و بیماری اوتیسم
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تشریح کرد

جزئیات بیمه ناباروری و بیماری اوتیسم

مسؤول پيشگيري از معلوليت‌هاي بهزيستي استان اعلام كرد:

پيشگيري از ولادت 300 تا 600 كودك معلول در خراسان رضوي در هر سال

18 مركز مشاوره ژنتيك در خراسان رضوي تحت نظارت بهزيستي استان، به متقاضيان، مشاوره و خدمات علمي در زمينه بيماري‌هاي ژنتيك و مادرزادي ارائه مي‌كنند.
18 مركز مشاوره ژنتيك در خراسان رضوي تحت نظارت بهزيستي استان، به متقاضيان، مشاوره و خدمات علمي در زمينه بيماري‌هاي ژنتيك و مادرزادي ارائه مي‌كنند.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۱۹
 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، به گفته كارشناس مسؤول پيشگيري از معلوليت‌هاي بهزيستي خراسان رضوي، در نتيجه خدمات اين مراكز به متقاضيان، سالانه از تولد دست كم 250 كودك معلول به جامعه پيشگيري مي‌شود.دكتر نرگس ژيان عابد گفت: خوشبختانه با كمك خيرين و دانشوران دلسوز استان، اكنون از نظر سطح علمي و دانش ژنتيك، در جايگاه خوبي در كشور قرار گرفته‌ايم و بسياري از آزمايش‌هاي ژنتيك نيز در استان قابل انجام است.
وي تأكيد كرد: توصيه ما اين است كه تمام جواناني كه مايل به ازدواج هستند حتما پيش از ازدواج و قبل از اقدام به بارداري، مشاوره ژنتيك داشته باشند تا از جنبه سلامت و بيماري فرزندان آينده‌ي خود، اطمينان پيدا كنند.
به گفته اين مسؤول، در سال 1400 در نتيجه خدمات مراكز مشاوره تحت پوشش بهزيستي استان 25 هزار و 975 نفر از خدمات اين مراكز بهره‌مند شده و از تولد 600 كودك معلول نيز پيشگيري شده است.
ژيان عابد گفت: برنامه شناسنامه ژنتيك براي اقشار تحت پوشش بهزيستي نيز در سطح خانواده‌هاي 5 تا 2 معلولي پايان يافته و خانواده‌هاي 2 و يك معلولي هم تحت بررسي ژنتيكي قرار دارند كه اميدواريم تا پايان امسال، شناسنامه ژنتيك افراد داراي معلوليت استان، كامل شود.
به گفته اين مسؤول، يارانه ويزيت براي مددجويان بهزيستي به صورت كامل پرداخت مي‌شود و هزينه‌ي آزمايش‌هاي ژنتيك با تأييد مركز و رئيس شهرستان، كاملا رايگان است.
وي همچنين خاطر نشان كرد: هزينه‌ي آزمايش‌ها براي خانواده‌هاي كم‌توان كه تحت پوشش بهزيستي نيستند نيز در صورت تأييد مددكار و بهزيستي شهرستان، مشمول تخفيف ويژه مي‌باشد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها