مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری:

نشانه‌ای از عدم جدیت ایران در مذاکرات هسته‌ ای نمی‌بینم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک کنفرانس خبری گفت که هیچ نشانه‌ای دال بر عدم جدیت لازم از سوی ایران برای از سرگیری مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۶۶۹۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، صفحه توییتر شبکه الجزیره نوشت: مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد، هیچ گونه نشانه‌ای مبنی بر این که ایران در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای خود جدیت لازم را ندارد، در اختیار نداریم.

رافائل گروسی که در کنفرانسی مطبوعاتی در ژاپن سخن می‌گفت، در عین حال، تصریح کرد: همچنان منتظر توضیحات قانع‌کننده از جانب ایران در ارتباط با برخی فعالیت‌های هسته‌ای آن‌ها هستیم.

مذاکرات وین که در راستای احیای توافق هسته‌ ای و لغو تحریم‌ های ایران در آوریل ۲۰۲۱، مدتی پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا، آغاز شد در پی برخی تحولات اخیر بین‌المللی از جمله حمله روسیه به اوکراین و کشمکش‌های تهران - واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی‌مانده در مذاکرات، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا در یکی کنفرانس خبری در این باره گفت: ما همچنان منتظر پاسخ واشنگتن به خواسته‌های منطقی و اصولی ایران و متنی هستیم که ایران و ۱+۴ در مورد آن توافق کرده‌اند. فکر می‌کنیم واشنگتن می‌داند که باید چه کاری کند که توافق در دسترس‌تر از آن چیزی که امروز است قرار گیرد. در مسیر درستی حرکت شده و ابتکارات خوبی هم بر روی میز است. فکر می‌کنیم یک تصمیم سیاسی در واشنگتن گرفته شود می‌توانیم پرونده این مذاکرات را ببندیم.

گروسی در ارتباط با بحران اوکراین نیز گفت: روسیه، اوکراین از جمله تاسیسات هسته‌ای این کشور را اشغال کرده است. در سفری که به اوکرانی داشتم از تاسیسات اتمی این کشور بازدید کردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها