تکمیل بخش اول سومین خط مترو در مشهد نیازمند ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل معماری و خرید تجهیزات بخش اول خط سوم قطاری شهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) این کلانشهر نیاز است.
مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل معماری و خرید تجهیزات بخش اول خط سوم قطاری شهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) این کلانشهر نیاز است.
کد خبر: ۱۳۶۶۸۹۱
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، کیانوش کیامرز  افزود: برای تامین این اعتبار برنامه‌ریزی روی مصوبات سفر رییس جمهور است تا از محل منابع نفتی و افزایش اوراق مشارکت در سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳، تامین شود و از تیرماه معماری ایستگاه‌های خط سوم آغاز شود.وی اضافه کرد: مصوبات سفر تا اواسط هفته آینده ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با تامین منابع مالی ساخت این خط تسریع یابد.
کیامرز خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی شده مرحله نخست خط سوم قطار شهری به طول ۶ کیلومتر از ۲۸.۵ کیلومتر این خط در هسته مرکزی مشهد شامل پایانه امام رضا (ع) به سمت حرم رضوی و حرم به سمت میدان شهدا تا اواسط سال ۱۴۰۳ بهره‌برداری شود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اضافه کرد: از اول اردیبهشت ماه با تامین میلگرد و سیمان، سرعت بیشتری به کارگاه خط سوم داده شده و امسال باید بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام سازه بتنی ایستگاه‌های هسته مرکزی شهر تزریق شود.
کیامرز ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از ابتدای سال در این مسیر هزینه شده و امیدواریم مابقی را نیز هزینه و سازه‌ بتنی ایستگاهها را تا پایان سال به سرانجام برسانیم.
پیشرفت ۶۷ درصدی اجرای  خط سوم قطار شهری مشهد
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد بیان کرد: مسیر هسته مرکزی خط سوم با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
کیامرز افزود: در مسیر میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) هفت ایستگاه باید احداث شود که سازه بتنی این ایستگاه‌ها برای بهره‌برداری از این مسیر باید به صورت کامل به اتمام برسد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸ آغاز شد.
 


 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها