تکاپو در بالا و پایین جدول در هفته بیست‌وهشتم به اوج می‌رسد

تقلای بقا، تمنای نایب ‎قهرمانی

حساسیت‌ های موجود در جدول رده‌بندی رقابت‌ های لیگ‌ برتر فوتبال ایران در هفته‌ های پایانی اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان جلوی بروز آنها را گرفت. گاهی اوقات کنترل برخی از امور از دست می‌رود.
کد خبر: ۱۳۶۶۷۹۴

اکنون تکلیف بالای جدول مشخص است و می‌دانیم که استقلال قهرمان است البته یک رقابتی برای نایب قهرمانی وجود دارد اما چیزی که اهمیت دارد به رده‌های پایین جدول برمی‌گردد که اوج رقابت بین آنها شکل خواهد گرفت.

به نظر من حتی تیم شهرخودرو در قعر جدول که از نظر بسیاری سقوطش قطعی است در همین مدت کم باقی مانده می‌تواند با کسب دو برد در لیگ‌برتر بماند.

در سه‌ هفته باقی‌مانده اتفاقات بسیار زیادی رخ خواهد داد و خیلی از احتمالات را از بین می‌‌برد. همانطور که گفتم تکلیف در صدر جدول تقریبا مشخص است اما در پایین جدول شرایط پیچیده‌تر از آن است که بخواهیم به راحتی همه چیز را پیش‌بینی کنیم.

نکته ناراحت‌کننده برای من این است که چرا فوتبال شیراز با آن سابقه و آن سبک و استعداد قوی اکنون باید در معرض سقوط قرار داشته باشد.

حیف از تیم قدیمی فجر که به دسته پایین‌تر برود. شرایط بسیار سختی در رده‌های پایین جدول وجود دارد و خوش به حال تیمی که از این غائله جان سالم به در ببرد. به نظر من شرایط در سه رتبه پایین جدول آنقدر حساس و پیچیده است که ظرف چند دقیقه همه چیز تغییر کند و ورق به ضرر یک تیم و نفع تیم دیگر برگردد.

از سویی در صدر جدول آرامش بیشتری وجود دارد. سپاهان و پرسپولیس البته هر دو نایب قهرمانی می‌خواهند.

هفته گذشته این دو تیم بازی بسیار با‌کیفیتی را ارائه دادند که از معدود دیدارهای قشنگ این فصل بود و کیفیت خیلی بالایی داشت.

اکنون تصور می‌کنم شرایط بیشتر به نفع سپاهان است. سپاهان تیمی بود که در این فصل از هر تیم دیگری زیباتر بازی کرد.

متاسفانه تیم‌های حاضر در این لیگ از لحاظ ارائه نمایش زیبا و فوتبال ناب ناتوان بودند. مس رفسنجان هم گاهی اوقات زیبا بازی می‌کرد اما تعداد بازی‎های زیبایش به اندازه سپاهان زیاد نبود.

چیزی که نیاز داریم فوتبال زیباست. امیدوارم لیگ‌برتر فوتبال ایران بالاخره به مرحله‌ای برسد که چیزی جز فوتبال زیبا ارائه ندهد.

مجید جلالی - کارشناس فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها