حزب‌ا... و متحدانش بیشتر کرسی‌های پارلمان را به دست آوردند

توفان مقاومت، آرزوهای آمریکا را برد

نتایج شبه‌ نهایی انتخابات لبنان نشان می‌دهد احزاب شیعه همه کرسی‌های اختصاص یافته به خود را در پارلمان آینده به دست آوردند. نتایج شبه‌‌‌نهایی انتخابات پارلمانی لبنان همه محاسبات را تغییر داد و جریان ملی آزاد با برتری بر رقیب خود، حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع در صدر قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۶۶۶۸۰

حزب ا... و جنبش امل نیز جایگاه خود را در پارلمان حفظ کردند. به این ترتیب، مسیحیان لبنانی نیز در مجموع، رأی به گفتمان مقاومت و جریان‌های حامی حزب ا... دادند.

لبنان، انتخابات پارلمانی را پشت‌سر گذاشت و شمارش معکوس برای اعلام نتایج نهایی و روشن شدن تکلیف فراکسیون‌ها آغاز شده است.حزب‌ا... و جنبش امل به‌رغم همه تبلیغاتی که با استفاده از پول کثیف برای تضعیف آنها انجام شد،توانستند بالاترین آرای‌شان را در همه حوزه‌هایی که در آنها شرکت کرده بودند به دست آورند.

این دو حزب توانستند تلاش‌های خارجی علیه خود را شکست دهند تا مقاومت همچنان نوک پیکان دفاع از لبنان باقی بماند. عدنان منصور، وزیر خارجه اسبق لبنان می‌گوید با وجود همه حملات مغرضانه‌ای که علیه دو حزب لبنانی (حزب‌ا... و جنبش امل) انجام شد و به‌رغم همه حملات خارجی علیه مقاومت، این دو حزب توانستند پیروزی قاطعی به دست آورند و ۲۷کرسی پارلمان را از آن خود و در واقع صددرصد سهم اختصاص یافته به خود را در پارلمان کسب کنند.

اقناع شهروندان لبنانی توسط جریان مقاومت

محافل آگاه، تأثیر برنامه‌های انتخاباتی را بر مقاومت و به‌خصوص اصول ثابت ملی،‌کم اهمیت دانستند.

وسیم بزی، نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی در این خصوص می‌گوید: «در دل این انتخابات نوعی همه‌پرسی هم وجود داشت که طی آن حامیان مقاومت ثابت کردند پیوسته همراه با رهبر مقاومت در حد و اندازه چالش‌ها ظاهر می‌شوند و الگویی از وفاداری و حمایت از رهبری مقاومت و خون‌هایی که شهدای مقاومت تقدیم کردند ارائه می‌کنند.»

انتخابات پارلمانی لبنان در دو مرحله داخلی و خارجی برگزار شد و طی آن حزب ا... و جنبش امل توانستند همه کرسی‌های اختصاص یافته به شیعیان را در همه حوزه‌های انتخابیه از آن خود کنند. بسیاری از مناطق لبنان شاهد شادی و خوشحالی مردم از این پیروزی بودند. پارلمان آینده لبنان، چالش‌های زیادی پیش‌رو خواهد داشت که مسائل اقتصادی و بازپس گرفتن اموال مردم از جمله آنها به شمار می‌رود. انتخابات پارلمانی لبنان به پایان رسید و اوضاع پس از انتخابات منتظر جناح‌بندی‌های فراکسیون‌ها در پارلمان جدید است و چشمان مردم همچنان به موضوع ریاست جمهوری و انتخاب رئیس جمهور دوخته شده است.

شیطنت رسانه‌های غربی در پوشش نتایج انتخابات لبنان

شیطنت رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های منطقه‌ای طرفدار جریان ۱۴مارس در لبنان در خصوص پوشش نتایج انتخابات پارلمانی در نوع خود قابل تأمل است. آنها مدعی شده‌اند جریان‌های مقاومت در انتخابات شکست خورده‌اند.

این خبر از این جهت اشتباه است که تعدادی از کاندیداهای مستقل طرفدار حزب‌ا... مانند حسن مراد، دکتر عبدالرحمن بزری، اسامه سعد، طه ناجی و... به پارلمان راه یافته‌اند و آنان همانند دوره‌های قبل به فراکسیون ۸ مارس خواهند پیوست اما شبه‌ معاندهای مقاومت به عمد آنان را جزو حامیان مقاومت محسوب نکرده‌اند.

بنابراین مقاومت لبنان و متحدانش گرچه نسبت به انتخابات گذشته، کرسی‌های معدودی را از دست داده‌اند اما همچنان اکثریت عددی را در اختیار دارند. دیگر این که در بین مسیحیان و شیعیان نیز اکثریت با حامیان مقاومت است.

نقش رهبر مقاومت در پیروزی حزب ا...

پیروزی بزرگ جریان مقاومت در انتخابات لبنان، بار دیگر نقش رهبری قاطعانه و مؤثر این جنبش را به اثبات رسانده است. یکی از نقاط قوت بزرگ جبهه مقاومت در منطقه، وجود رهبرانی استوار و مدبر در رأس آنها بوده است. چنین قاعده‌ای به‌صورت خاص در مورد حزب ا... لبنان و دبیر کل مجاهد وی یعنی سید حسن نصرا... نیز صادق است.

دبیرکل مقاومت از نبردی مقدس و گسترده با دشمنان قسم خورده امنیت ، ثبات لبنان و منطقه پرده‌برداری کرده است.

سیدحسن نصرا... بدون‌شک قهرمان دنیای عرب است و اعطای چنین لقبی به وی براساس شایستگی‌ها و درایت فوق‌العاده اوست. سال ۲۰۰۶ و در جریان جنگ ۳۳روزه، دبیرکل حزب ا... در سایه خیانت سران عرب، اعم از سعودی‌ها، اماراتی‌ها و مصری‌ها و در اوج غربت، آن شکست تاریخی و سنگین را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد. در آغاز جنگ ۳۳روزه، جورج بوش و ایهود اولمرت، مقامات وقت آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می‌کردند نیروی مقاومت اسلامی در عرض یک هفته نابود می‌شود و دیگر نامی از حزب‌ا... در لبنان باقی نخواهد ماند. دبیرکل حزب ا... در همان روزهای آغازین جنگ ۳۳روزه خطاب به سران خیانتکار عرب گفت: «نه قلب‌هایتان را می‌خواهم و نه شمشیرهایتان را».

مسأله دیگر به درک عمیق رهبر مقاومت از جنگ ترکیبی دشمنان برمی‌گردد. سیدحسن نصرا... طی سال‌های اخیر با درک ماهیت میدان نبرد و قواعدی که دشمن در این میدان برای خود ترسیم کرده ، مفهومی کلان به نام جهاد همه جانبه را مورد توجه و تبیین قرار داده است. آمریکای آسیب پذیر و شبکه‌های پیرو آن (از رژیم صهیونیستی گرفته تا دیگران) در صددند به هر قیمت ممکن خود را مسلط بر منطقه و جهان نشان دهند.

آمریکا پس از شکست نظامی در افغانستان ، عراق و رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ ۳۳روزه سال۲۰۰۶ در مقابل حزب ا... و شکست‌های بعدی در مقابل حماس به این نتیجه رسیدند که قواعد نبرد را باید در جهان تغییر دهد. در الگوسازی و ادبیات جدید مدنظر مقامات آمریکایی، نبرد ترکیبی جایگزین نبرد یکجانبه نظامی شده است.

امروز دشمنان مقاومت نیز اذعان می‌کنند، سید حسن نصرا... رزمندگان مقاومت استراتژی ۱۰۰۰ زخم آنها را نیز هدف قرار داده و از تحقق آن جلوگیری کرده‌اند. قطعا پیروزی سیاسی و انتخاباتی بزرگ جریان هشت مارس (جریان حامی مقاومت در لبنان) قدرت مانور حزب‌ا... و أمل را در مواجهه با توطئه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای علیه بیروت افزایش خواهد داد.

محمد علیزاده - گروه بین‌الملل روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها