وقتی اسم حفظ و حراست از خودرو به میان می‌آید، استفاده از ردیاب به‌عنوان روشی هوشمندانه برای این کار معرفی می‌شود؛ چراکه حتی پس از سرقت هم می‌توان خودرو دزدیده شده را ردیابی و از چنگ سارق خارج کرد. با مطالعه این مطلب همراه ما باشید تا بهترین روش‌ها برای ردیابی خودرو با موبایل را معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۳۶۶۴۸۴

 

ردیابی خودرو با موبایل امکان پذیر است؟

 

چگونه از موبایل به‌عنوان ردیاب استفاده کنیم؟


برای ردیابی خودرو با موبایل دو روش کلی وجود دارد؛ روش اول تبدیل موبایل به ردیاب و روش دوم استفاده از ردیاب‌ حرفه‌ای خودرو و اتصال‌ آن‌ به موبایل است. در ادامه این روش‌ها را به صورت جداگانه بررسی و معرفی می‌کنیم تا با توجه به نیاز‌تان مناسب‌ترین روش را برای ردیابی خودرو خود انتخاب کنید.


استفاده از گوشی به‌عنوان جی پی اس


در روش استفاده از گوشی به‌عنوان جی‌پی‌اس به شما آموزش می‌دهیم تا گوشی را تبدیل به جی‌‌پی‌اس کنید. برای این‌کار به دو موبایل هوشمند نیاز دارید. گوشی اول همان گوش شخصی است و گوشی دوم به عنوان ردیاب خودرو درون ماشین قرار می‌گیرد. برای اینکه دو گوشی از طریق جی‌پی‌اس به هم متصل باشند، به دو سیم‌کارت احتیاج دارید که قابلیت اتصال به اینترنت داشته باشند. در انتخاب سیم‌کارت از اپراتور‌هایی استفاده کنید که در همه نقاط آنتن دهی مناسبی فراهم کنند. توجه کنید گوشی تلفن ثانویه که در خودرو قرار می‌دهید باید سالم باشد تا دسترسی آن زمان ردیابی قطع نشود. 

در قدم بعد برنامه ردیابی خودرو با موبایل را نصب کنید. نرم‌افزار‌های MapME، Hurdlr، EverTrack، TripLog  رایج‌ترین اپلیکشن‌های ردیابی هستند. با نصب این نرم‌افزار‌ها و اتصال دو موبایل به هم، موفق به استفاده از گوشی به عنوان جی‌پی‌اس شدید.
 

ردیابی خودرو با موبایل امکان پذیر است؟


مزایا و معایب تبدیل گوشی به جی‌پی‌اس خودرو


تبدیل موبایل به عنوان ردیاب ماشین، روشی کاربردی و ارزشمند است. این روش با تمام مزایا، معایبی نیز دارد که لازم است به آن آگاه باشید. این معایب به شرح زیر هستند.

چنانچه گوشی به هر دلیلی غیر فعال شود، عمل ردیابی متوقف می‌شود. به‌عنوان مثال اگر موبایل ثانویه  به هر دلیلی خاموش شود، دیگر امکان ردیابی وجود ندارد.
 
اگر اعتبار سیم‌کارت تمام شود، دسترسی به اینترنت قطع شده و ردیابی متوقف می‌شود.
 
استفاده مداوم از داده‌های جی‌‌پی‌اس موبایل، عمر باتری را کاهش می‌دهد و مجبور می‌شوید یا به‌طور دائم آن را به شارژر فندکی وصل کنید یا هر چند وقت یکبار باتری آن را تعویض کنید. 
 
برای اینکه بتوانید به‌صورت مداوم از گوشی استفاده کنید، تقریبا هر دو روز باید باتری آن را شارژ مجدد کنید. اگر این کار را فراموش کنید، موبایل خاموش شده و در آن زمان دیگر امکان ردیابی نخواهید داشت.

با این اوصاف شاید این سوال را بپرسید که آیا روش راحت‌تر و کم هزینه‌تری برای ردیابی خودرو وجود دارد؟ استفاده از جی‌پی‌اس خودرو کم دردسر‌ترین و به صرفه ترین روش برای ردیابی خودرو است. در ادامه انواع ردیاب خودرو و کاربرد‌های آن را توضیح می‌دهیم.


استفاده از انواع ردیاب برای ردیابی خودرو با موبایل


اگر می‌خواهید بدون چالش و به ساده‌ترین روش ممکن خودرو را ردیابی کنید، پیشنهاد ما استفاده از ردیاب خودرو است. با استفاده از این ردیاب‌ها می‌توانید به صورت شبانه روزی خودرو را در هر نقطه‌ای از جهان که باشد ردیابی کنید. برای این کار کافی است جی‌پی‌اس را به خودرو متصل کنید و اپلیکیشن ردیاب خودرو را روی گوشی نصب کنید.

استفاده از جی‌پی‌اس برای مکان‌یابی ماشین، هزینه کمتری نسبت به روش استفاده از دو گوشی برای ردیابی خودرو دارد. چرا‌که قیمت جی پی اس خودرو کمتر از گوشی‌های هوشمند است و دوام و عمر بیشتری دارد.

 

ردیابی خودرو با موبایل امکان پذیر است؟


ردیابی آهنربایی با قابلیت شنود داخل خودرو


یکی از پرکاربرد‌ترین ردیاب‌های خودرو ردیاب آهنربایی یا ردیاب مغناطیسی است. این ردیاب از سه جزء اصلی آهنربا، جی‌پی‌اس و یک باتری بسیار قوی ساخته شده است که برای مدت زمان طولانی بدون شارژ مجدد امکان ردیابی دارد. نحوه کارکرد این ردیاب به این صورت است که آن را به قسمت‌های فلزی خودرو می‌چسبانید و با نصب نرم‌افزار مخصوص روی گوشی موقعیت مکانی خودرو را ردیابی می‌کنید. قابلیت شنود داخل کابین خودرو را می‌توان به‌عنوان یکی از ویژگی‌های خاص ردیاب مغناطیسی معرفی کرد. چنانچه سارقی خودرو شما را دزدیده باشد، با شنود صدای او می‌توانید از اقدام بعدی دزد آگاه شوید و به راحتی ماشین خود را پس بگیرید.

مد‌نظر داشته باشید که استفاده نابه‌جا از ردیاب و دستگاه شنود غیر‌قانونی است. چنانچه احساس می‌کنید گوشی شما تحت کنترل می‌شود، پیش از آنکه از خودتان بپرسید از کجا بفهمیم گوشی ما تحت کنترل است؟ موارد امنیتی و پیشگیرانه حفظ حریم شخصی تلفن همراه خود را رعایت کنید.


ردیاب دیاگ؛ ساده، دقیق، ارزان


این مدل ردیاب به عنوان ساده‌ترین ردیاب شناخته می‌شود. برای نصب این ردیاب احتیاجی به سیم‌کشی یا مراجعه به متخصص ندارید. کافی است ردیاب را به دیاگ وصل کنید و در همان زمان عملیات ردیابی آغاز می‌شود. سادگی و قیمت پایین این ردیاب دلیلی بر ناکارآمد بودن این ردیاب نیست. اتفاقا این ردیاب در سخت‌ترین موقعیت‌های مکانی نیز امکان ردیابی و فعالیت دارد.


ردیاب فندکی؛ مخفی از چشم سارقان


ردیاب فندکی طوری طراحی شده است که تفاوتی با شارژر فندکی نداشته باشد؛ همین امر باعث می‌شود تا سارق متوجه وجود ردیاب نشود و در صورت سرقت به خوبی می‌توان خودرو را ردیابی کرد. برای نصب این ردیاب کافی است فندک خودرو را از فندکی خارج کنید و ردیاب را جایگزین آن کنید.


قیمت ردیاب خودرو چقدر است؟


قیمت ردیاب‌ها بر اساس قدرت، کاربرد، کیفیت ساخت و برند تولید کننده متفاوت است. تشخیص موارد گفته شده برای افراد غیر متخصص کمی دشوار خواهد بود؛ بنابراین برای اطمینان از کیفیت و خرید ردیاب با مناسب‌ترین قیمت، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید و  ردیاب مورد نظرتان را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.


ردیابی دقیق خودرو با جی‌پی‌ای‌های ایمن ردیاب


با مطالعه این مقاله متوجه شدید که ردیابی خودرو با گوشی امکان پذیر است. انواع روش‌های تعیین موقعیت ماشین را آموزش دادیم و بهترین روش‌ها برای ردیابی خودرو را معرفی کردیم. در نهایت به این نکته اشاره کردیم که برای خرید ردیابی با کیفیت و کاربردی به فروشگاهی با سابقه و معتبر مراجعه کنید. 

ایمن ردیاب با 15 سال فعالیت در زمینه خدمات ردیاب خودرو و اشخاص، انتخاب مطمئنی برای خرید انواع ردیاب خواهد بود. همچنین ایمن ردیاب محصولات خود را به صورت عمده و بدون واسطه به فروش می‌رساند تا بتوانید با کمترین قیمت ردیاب مورد نیازتان را خریداری کنید.

برای مشاهده انواع ردیاب و آگاهی از قیمت ‌آن‌ها به سایت ایمن ردیاب به آدرس imenradyab.com مراجعه کنید. همچنین اگر برای خرید ردیاب نیاز به راهنمایی دارید با شماره تلفن ۴۴۴۲۰۰۰۱ تماس بگیرید. همکاران ما در واحد پشتیبانی و فروش آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها