وزیر امور زیرساخت‌های ارمنستان از رانندگان کامیون‌های ایرانی بابت خرابی جاده ایران و ارمنستان عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۱۳۶۶۴۰۸
به گزارش جام جم آنلاین، گنل سانوسیان وزیر امور زیرساخت‌های ارمنستان در پایان مذاکرات توسعه همکاری‌های دوجانبه در خصوص احداث مسیر جدید ایران و ارمنستان و تعریض جاده فعلی که به جاده تاتِو مشهور است اظهار داشت: ارمنستان علاقه‌مند به احداث کریدور شمال جنوب میان دو کشور ایران و ارمنستان است و به اهمیت این کریدور واقف است.

وی گفت: ارتباط ایران و ارمنستان نه تنها حمل و نقل بین دو کشور را فراهم می‌کند بلکه در توسعه حمل و نقل بین الملل مؤثر است. دولت ارمنستان ساخت این کریدور از خاک خود را در اولویت خود می‌داند و فعالیت‌های مقدماتی آن به سرعت در حال انجام است تا سریع‌تر بخشی از این کریدور که در یکی از استان‌های جنوبی ارمنستان و در مجاورت مرز ایران قرار دارد، نهایی شود. خوشحالم می‌شویم شرکت‌های ایرانی هم در احداث این کریدور مشارکت کنند.

وی در خصوص ساخت مسیر جایگزین محور فعلی ایران و ارمنستان گفت: من به عنوان مسئول ساخت جاده‌های ارمنستان از رانندگان و کامیون دارانی که در مسیر فعلی تردد می‌کنند عذر می‌خواهم، اما در عین حال به دو خبر خوب اشاره می‌کنم یکی اینکه علیرغم وجود مشکلات در این مسیر، حمل بار جاده‌ای نه تنها کاهش نداشته بلکه رشد هم داشته است.

وزیر امور زیرساخت‌های ارمنستان ادامه داد: در حال حاضر در مسیر جاده تاتو که به عنوان جایگزین آزادراه گوریس به قاپان در نظر گرفته شده مشکلاتی در زیر ساخت وجود دارد، دو پیچ خطرناک در این جاده داریم، اما در حال اصلاح محور هستیم تا این موانع برطرف شود و با اصلاح مسیر ۱۰ کیلومتر در آینده نزدیک طول محور کاهش خواهد یافت.

سانوسیان در خصوص صدور خدمات فنی مهندسی در ایران و ارمنستان یادآور شد: ما مذاکراتی با طرف ایرانی در این زمینه داشته ایم، دیروز نیز از نمایشگاه نفت و گاز تهران بازدید کردم و از نزدیک در جریان تجهیزات فنی مهندسی تولید شرکت‌های ایرانی قرار گرفتم و از پیشرفت‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه مهندسی آگاه شدم.

وی افزود: همچنین از توانایی شرکت‌های ایرانی در زمینه احداث جاده مطلعم، فردا نیز فرصت پیدا شده تا از آزادراه تهران-شمال و پیشرفت‌های فنی مهندسی ایران در حوزه راهسازی مطلع شوم.

وزیر امور زیرساخت‌های ارمنستان به اهمیت امضای توافق نامه کریدور شمال جنوب با ایران برای دولت ایروان خبر داد و افزود: دو کشور ایران و ارمنستان در کشوری هستند که نقطه عکس ترانزیت دنیاست و امکان ترانزیت کالا از خلیج فارس به ارمنستان و از آنجا به دریای سیاه و اروپا فراهم است.
 
منبع: مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها