اتاق خواب قلب عاطفی هر خانه و سرویس خواب اصلی‌ترین بخش از دکوراسیون آن است. تاثیر بالای این بخش از منزل بر روحیات افراد از جهات مختلف قابل تامل بوده و نقش مهمی در داشتن خوابی راحت و آرام دارد.
کد خبر: ۱۳۶۶۳۶۳
بر این اساس و با در دست داشتن مجموعه‌ای از اطلاعات لازم و مفید در قالب راهنمای خرید سرویس خواب می‌توان انتخابی هوشمندانه را رقم زد. 

عوامل تاثیرگذار در روند خرید سرویس خواب، از متریال مصرفی در ساخت تا انتخاب رنگ و نورپردازی حرفه‌ای فضا و به‌ویژه انتخاب سبک، هر یک به‌نوبه خود انتخاب موفق را رقم می‌زنند. در نوشتار پیش رو به بررسی و راهنمایی خرید بهترین سرویس خواب می‌پردازیم. اطلاعات مفیدی که با در دست داشتن آن‌ها می‌توانید انتخابی هوشمندانه را رقم بزنید.
 


راهنمای خرید سرویس خواب و اجزای آن ...

 

نمای مدرن و امروزی اتاق خواب و دکوراسیون مورد استفاده در آن قدمت چندانی در ایران ندارد. این سبک از چیدمان که طی چند دهه اخیر به منازل ما وارد شده، در واقع نمونه‌ای از به‌کارگیری سبک در انتخاب تزئینات برای بخش‌های مختلف خانه است. در این شیوه هر قطعه از ملزومات بستر که به سرویس خواب موسومند با هدف معینی انتخاب و در اتاق خواب جایگزین می‌شود. هم‌چنین عوامل جانبی نظیر تناسب بین رنگ اتاق و لوازم مورد استفاده در آن، نورپردازی، اکسسوری‌ و تزئینات جانبی و بسیاری موارد دیگر نیز بخشی از پروسه تکمیل این فضا به‌شمار می‌آیند و در مجموع محیطی مناسب را برای خواب تشکیل می‌دهند.
 

هر آنچه بهتر است، در مورد خرید سرویس خواب بدانید؟


همه چیز درباره سرویس خواب؛ از انتخاب سبک تا اجزا!


خرید سرویس خواب مناسب و هماهنگ با سایر اجزای منزل مورد مهمی است که بر نمای دکوراتیو خانه شما تاثیر زیادی داشته و نقش مهمی ایفا می‌کند. تنوع بالای مدل‌های سرویس خواب موجود در بازار، می‌تواند مانند تیغی دو لبه در این مورد عمل کرده و شما را تا حدودی سردرگم کند.


اما با وجود گزینه سبک شناسی جای نگرانی نیست!


توجه به سبک به‌کار رفته در طراحی و تولید این ملزومات می‌تواند شما را در انتخاب بهتر یاری کند.  برای مثال انتخاب سرویس خواب در سبک مدرن یا کلاسیک، زمانی که فضای اتاق خواب شما نیز با همین سبک طراحی شده باشد بسیار مثبت بوده و به‌خوبی مکمل چنین فضایی خواهد بود.

سبک مدرن همانطور که از نامش برمی‌آید، از الگوهای مدرن در طراحی استفاده کرده و سرویس خوابی که با الگوگیری از آن تهیه می‌شود نیز به همین روال است. استفاده بهینه از فضای موجود با حذف حداکثری پیرایه‌ها و تزئینات اضافه، سادگی در عین شیک بودن و لحاظ نمودن فاکتورهای راحتی از ویژگی‌های مهم در دکوراسیون به سبک مدرن است که سرویس خواب را هم شامل می‌شود. بسیاری از ملزومات خواب در سبک اسپرت نیز زیر مجموعه این سبک بوده و با طراحی و مونتاژ به روش مدرن تهیه می‌شوند.

در مورد سبک کلاسیک که نقطه مقابل دکوراتیو مدرن نیز هست، استفاده از تزئینات جانبی و دادن حالت تشریفاتی و تجملاتی به محصول نهایی بخشی مهم در ساخت سرویس خواب به‌شمار می‌آید. سرویس خواب‌های سلطنتی از اصلی‌ترین ملزومات خواب به سبک کلاسیک هستند که طرفداران خاص خود را داشته و با اقبال خوبی نیز روبرو هستند.
 
 
هر آنچه بهتر است، در مورد خرید سرویس خواب بدانید؟

یکی از سرویس خواب‌هایی که امروزه مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است، سرویس خواب چستر است. سرویس خواب چستر می‌تواند به‌صورت تمام‌لمسه یا هدچستر ساخته شود که در مدل هدچستر در بخش تاج تخت از لمسه‌کاری استفاده می‌شود. درحالی‌که در مدل تمام لمسه، نه تنها تاج تخت بلکه کل بدنه تخت خواب و دیگر متعلقات سرویس خواب نیز لمسه‌کاری شده است. این بخش از مقاله، اولین بار در مجله بالسا منتشر شده است.


سرویس خواب شامل چه اجزایی است؟


هر سرویس خواب لزوما دارای اجزای مشابهی با دیگر نمونه‌ها نیست و می‌تواند تا حدودی با سایر مدل‌ها در اجزای ترکیبی متفاوت باشد. گرچه اجزای اصلی شامل تخت خواب، پاتختی‌ها و میز آرایش محتوای اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند، اما مواردی مانند پاف، دراور و اجزای دکوری و کمد را می‌توان از بخش‌های متغیر و قابل حذف در این مجموعه دانست.

علاوه بر این اجزاء، اکسسوری‌های مختلف نیز به‌عنوان مکمل این مجموعه به‌شمار آمده و تاثیر بالایی در هویت بخشیدن به سرویس خواب ایفا می‌کنند. در ادامه مطلب به بررسی این موارد و تاثیر هر یک برایتان خواهیم گفت. با ما همراه بمانید.


تخت خواب، مهمترین بخش سرویس خواب!


داشتن خوابی آرام و عمیق بدون وجود بستری کامل و راحت بسیار دشوار است. تخت خواب به عنوان اصلی‌ترین قسمت از هر سرویس خواب نقش مهمی در این مورد ایفا می‌کند. تنوع محصولات تخت خواب پیش از هر مورد به متریال مصرفی در ساخت آنها مربوط می‌شود. از انواع تخت فلزی تا تولیدات چوب و ام دی اف، نمونه‌های ملامینه و نیز تخت خواب‌های ترکیبی که در ساخت آنها از چوب و فلز همزمان استفاده می‌شود، بازار این بخش از کالای سرویس خواب را گرم نگه داشته است.

چوب که طی سال‌ها و دهه‌ها متریال غالب در ساخت صنایع خواب بوده از مزایای فراوانی نظیر زیبایی، دوام و انعطاف و شکل‌پذیری بالا برخوردار است، اما استفاده از آن، این روزها از قیمت بالایی برخوردار است. در مقابل ام دی اف ارزان‌تر و با حمل و مونتاژ آسان‌تر در دسترس است، اما از نظر بسیاری زیبایی و دوام چوب را دارا نیست! در کنار متریال مصرفی، مونتاژ قوی قطعات نیز از عوامل مهم در شکل‌گیری یک تخت خواب زیبا و قوی بوده و سهم زیادی در کیفیت آن دارد. تا جایی که برندهای سرشناس تولید کننده سرویس خواب روی این بخش دقت و توجه ویژه‌ای صرف می‌کنند.


زیبایی اتاق خواب؛ از پاتختی تا دراور و میز آرایش!


اجزای دیگر سرویس خواب که شامل درآور، میز آرایش، پاتختی‌ها می‌باشد، تاثیر زیادی در شکل‌دهی به فضای اتاق خواب داشته و نقش مهمی در زیبایی و راحتی این بخش از منزل ایفا می‌کنند. وجود پاتختی‌ها برای قرار دادن چراغ خواب و مطالعه کاملا کارساز و مفید است. هم‌چنین لوازم شخصی نیز با وجود پاتختی در دسترس بوده و آسایش شما را هنگام خواب تامین می‌کنند.
 
 
هر آنچه بهتر است، در مورد خرید سرویس خواب بدانید؟
 

نمونه‌هایی از این ملزومات با تعداد کشو متنوع برای زوج‌ها در سرویس خواب دو نفره و نیز در انواع سرویس خواب یکنفره مورد استفاده بوده و جهت نگهداری از خرده‌ریزها و وسایل شخصی در کنار تخت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.


پاف و میز و صندلی آرایش؛ اجزای یک سرویس خواب کامل ...


این بخش از اجزاء مکمل یک مجموعه به‌شمار آمده و در صورت دلخواه تهیه می‌شود. به‌عبارتی اگر مایل به تهیه نمونه‌ کوچک‌تری از این ملزومات باشید می‌توانید این اجزا را هنگام خرید سرویس خواب حذف نمایید. به این ترتیب با یک بررسی همه جانبه موفق به تهیه نمونه دلخواه خواهید شد که با سلیقه و الزامات کاربردی شما هماهنگی داشته باشد.


و در پایان؛ سرویس خواب از کجا بخرم ...


اگر در صدد خرید سرویس خواب یا تکمیل آن هستید، بررسی اجزای مختلف، جنس و سبک سرویس خواب تاثیر زیادی در خرید موفق شما خواهد داشت. انتخاب متریال مناسب با در نظر گرفتن توان خرید و صرفه اقتصادی نیز مورد مهم دیگری است با در نظر گرفتن آن از خرید خود احساس رضایت بیشتری خواهید کرد. در نهایت در مجموعه بالسا به کلیه این موارد پرداخته شده و برای مشتریان حساس و افرادی با سلیقه‌های خاص نظیر کارهای دست‌ساز با منبت کاری‌های ظریف تهیه شده است. با مراجعه به گالری سرویس خواب بالسا و بازدید از سرویس خواب‌های این مجموعه خریدی راحت و مطمئن را رقم خواهید زد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها