گزارشی از حال و هوای غرفه نشر جام‌جم در نمایشگاه سی و سوم

دیدار مخاطبان با نویسندگان آثار محبوب

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران، از بیست و یکم اردیبهشت کار خود را در دو بخش حضوری در مصلای امام‌خمینی(ره) و مجازی آغاز کرد و بر اساس اعلام مسوولان شاهد استقبال بازدیدکنندگان بوده است.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۳۹

در حاشیه برگزاری این رویداد فرهنگی مهدی قزلی، مدیر نشر جام‌جم با اشاره به رغبت عمومی میان مردم و همه اهالی حوزه نشر نسبت به نمایشگاه کتاب به جام‌جم گفت: با این‌که نمایشگاه دو دوره برگزار نشد و به تعویق افتاد اما خوشبختانه مردم تا امروز استقبال خوبی از برگزاری آن به عمل آوردند.

مدیر نشر جام‌جم با اشاره به جمعیت بازدیدکننده در غرفه این انتشارات، از همراهی مسوولان غرفه با بازدیدکنندگان سخن گفت و توضیح داد: دو اثر جدید انتشارات جام‌ جم، «ایران نرسیده به امارات» نوشته علیرضا رافتی و «آداب کتابخواری» مجموعه روایت هایی از احسان رضایی از آثاری بودند که با استقبال خوب مردم روبه‌رو شدند. البته آثار قبلی‌مان هم مانند چمدان‌های باز، متاستاز اسرائیل، شریان مکران، ویولن زن روی پل و... کماکان فروش خود را دارند و در مجموع غیر از یکی‌دو کتاب از فروش بقیه آثارمان راضی هستیم اما آنچه بیش از همه باعث خشنودی ما می‌شود این است که بسیاری از مخاطبان پیش از این، با آثار ما آشنا بودند و امروز برای تهیه بقیه آثارمان مراجعه می‌کنند. البته به شخصه، پیش‌بینی هم می‌کردم هر کسی حتی یک کتاب از انتشارات جام‌جم را بخواند، دیگر آن را رها نمی‌کند. چرا که ما کتاب‌هایی روان، مفید و دغدغه‌مند را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهیم و از این رو، بازخوردهایی هم که تا امروز گرفته‌ایم بسیار دلگرم‌کننده بوده است.

او افزود: در غرفه جام‌جم، برای تعامل بیشتر مخاطبان با نویسندگان آثار، دیدار یا به عبارتی جشن امضا هم تدارک دیده‌ایم. نویسندگان کتاب‌ها آمده و می‌آیند و جوابگوی علاقه‌مندان آثارشان خواهند بود. این نویسنده همچنین درخصوص قیمت‌گذاری کتاب در بازار نشر گفت: قیمت‌های نشر جام‌جم از متوسط وضعیت نشر پایین‌تر است. نه به عنوان یک ناشر، بلکه به‌عنوان یک نویسنده و خواننده حرفه‌ای همچنان اصرار دارم هنوز قیمت کتاب در برابر خریدهای روزمره‌مان رقم پایینی است. متاسفم که می‌گویم اما قیمت کتاب با سیگار یا پیتزا و ساندویچ قابل مقایسه است و با وجود بالا رفتن قیمت کاغذ، خدمات چاپ و... اما علاقه‌مند به کتاب، هنوز هم توان خرید آن را دارد.

کرونا به برگزاری نمایشگاه کتاب کمک کرد

این فعال حوزه نشر و کتاب تصریح کرد: تعداد غرفه‌ها و حضور مردم در این دوره پایین است اما این نکته، گویای استقبال کم یا زیاد مردم از نمایشگاه نیست؛ چرا که برای اولین بار در این دوره، همزمانی نمایشگاه فیزیکی و مجازی را با یکدیگر داریم و این اتفاق مبارکی به‌خصوص برای شهرستانی‌هاست که متحمل سختی راه نشوند. کرونا با تمام مصائبش، انسان‌ها را مجبور کرد سبک زندگی‌شان را تغییر دهند و در مورد نمایشگاه کتاب به صورت مجازی، این تغییر سبک بسیار مفید بوده. کما این‌که در انتشارات جام‌جم، فروش ما به شکل مجازی، بالاتر از شکل فیزیکی است. بنابراین تعداد کسانی که الان به مصلای تهران مراجعه می‌کنند نشانگر میزان استقبال مردم از نمایشگاه نیست و باید در پایان این دوره بر اساس تعداد جلدهای کتابی که فروخته شده اقبال مردم را نسبت به این رویداد بررسی کرد.

ساناز قنبری - فرهنگ و هنر روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها