دبیر خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه :

بازنشستگان تأمین اجتماعی چشم‌انتظار افزایش حقوق

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: جامعه بازنشستگان تأمین اجتماعی چشم‌انتظار افزایش حقوق عادلانه هستند و این امر می‌طلبد، هیئت دولت نسبت به تصمیم‌گیری افزایش حقوق این قشر اقدام عاجل کنند.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۳۰

به گزارش جام جم آنلاین ساوه : داود میرزایی با بیان اینکه افزایش حقوق قشر کارگران از جامعه، هر ساله مطابق ماده ۴۱ قانون کار در شورای عالی کار مصوب و حقوق شاغلین ابلاغ و اجرا می‌شود؛ اظهار کرد: این شورا تنها مرجع موظف به اجرای حقوق کارگران شاغلین است؛ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و با پیشنهاد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و تائید هیئت‌امنا مشخص و برای تأیید نهائی به هیئت دولت ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این فرآیند با توجه به این‌که در سازمان تأمین اجتماعی امسال انجام شد این انتظار می‌رفت همسو با تورم افسارگسیخته و گرانی‌های اخیر شاهد افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین‌ماه باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به این‌که متأسفانه پس از گذشت دو ماه از سال، هنوز وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان بلاتکلیف است، بیان کرد: از آن جایی که هیئت‌امنای سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی را تصویب و به هیئت دولت ارجاع کرده، قرار بود با توجه به مصاحبه‌ اخیر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، هفته گذشته این موضوع مصوب و تائید نهائی شود که هنوز به سرانجام نرسیده است.

میرزایی گفت: جامعه بازنشستگان تأمین اجتماعی چشم‌انتظار افزایش حقوق عادلانه هستند و این امر می‌طلبد، هیئت دولت نسبت به تصمیم‌گیری افزایش حقوق این قشر اقدام عاجل کنند.

وی افزود: جامعه‌ کارگری از حامیان اصلی انقلاب بوده‌اند و برای صیانت از ارزش‌های نظام هزاران شهید تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند و با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم انقلاب، از دولتمردان خواستار حمایت از جامعه کارگری هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به عزم جدی دولت برای رفع فقر و کاهش فاصله طبقاتی، پیشنهاد داد: در اولین فرصت برچیدن مدارس غیردولتی و توجه بیش از پیش به مدارس دولتی با تقویت امکانات و معلمان فرهیخته می‌تواند در کاهش تضاد طبقاتی از سنین پایه مؤثر باشد.

میرزایی خاطرنشان کرد: وجود مدارس غیردولتی باعث ایجاد شکاف طبقاتی از همان دوران کودکی در اذهان فرزندان جامعه‌ کارگری که توان مالی فراگیری آموزش را در چنین مدارسی ندارند شکل می‌گیرد که به دور از عدالت اجتماعی است.

وی اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که سرانه آموزش با شرایط یکسان برای همگان فراهم شود و همه‌ دانش آموزان از خدمات و امکانات یکسانی در نظام آموزش برخوردار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها