روش های موثر برای خلاص شدن از شر همه حشرات و آفات خانگی

جای تعجب نیست که حشرات و آفات با انسان ها سازگار شده اند و از زیستگاه های ما نیز بهره برده اند. هر حشره ای را که فکرش را می کنید شامل عنکبوت ها، حشرات، هزارپاها، کنه ها و پروانه ها در اطراف ما زندگی می کنند.
کد خبر: ۱۳۶۶۱۶۴
 
روش های موثر برای خلاص شدن از شر همه حشرات و آفات خانگی
 
بندپایان 75 درصد از زندگی روی زمین را تشکیل می­دهند و تنها کاری که ما می­توانیم انجام دهیم محافظت از خانه هایمان است. ما راه های اثر بخشی برای مقابله با این آفات سراغ داریم.


روش های مقابله با تمام آفات


برای خلاص شدن از شر آفات و حشرات موزی باید بتوانید ابتدا راه ورود آنها را مسدود کنید و پس از آن غذا و زباله ها را از دسترس خارج کنید. شما به پنجره و درب های دوجداره احتیاج دارید. پس از ساخت و نصب درب یا پنجره دوجداره از ورود حشرات به داخل خانه خود پیشگیری خواهید کرد اما هنوز زمانی که پنجره باز باشد می­توانند به راحتی داخل شوند. توری های مناسبی برای پشت پنجره تهیه و نصب کنید. غذای آماده برای این موجودات عالی است. نان خشک غذای محبوب سوسک ها است. غذاهای خشک شده را در جای خشکی قرار دهید و از مرطوب شدن آنها جلوگیری کنید تا محل جمع آوری آفات نشود. سایر زباله ها را از دسترس آفات و حشرات دور نگه دارید و درب آنها را ببندید.


سوسک


سوسک ها یکی از رایج ترین حشرات خانگی هستند و در سراسر جهان یافت می­شوند. آنها می­توانند از طریق سوراخ ها و شکاف های کوچک در دیوارها یا از طریق لوله ها به آپارتمان شما راه پیدا کنند. سوسک ها در فضاهای باریک به دنبال سرپناهی هستند، بنابراین اغلب در زیر سینک ها و در کشوهای تاریک یافت می­شوند. سوسک ‌ها گاز نمی‌گیرند، اما شناخته شده‌اند که باعث مشکلات سلامتی می‌شوند. پوست و مواد زائد آنها می­تواند باعث آلرژی یا علائم آسم شود. هرچند سمپاشی برای سلامت انسان مضر است اما توصیه می-شود برای ریشه کن کردن تمامی این حشرات موزی به صورت ماهانه دوبار خدمات سمپاشی منزل را برای مقابله با سوسک­ ها و سایر حشرات انجام دهید.


مورچه ها

 

روش های موثر برای خلاص شدن از شر همه حشرات و آفات خانگی
 

مورچه ها یکی از رایج ترین حشرات خانگی هستند که در هر آب و هوایی یافت می­شوند. اگر تا به حال به هجوم مورچه ها مبتلا شده­اید، با این که چگونه این موجودات کوچک می توانند وارد هر گوشه و کنار خانه شما شوند، آشنا هستید.

مورچه ها نه تنها می­توانند غذا را آلوده کنند، بلکه می­توانند خانه شما را نیز تهدید کنند. به عنوان مثال، مورچه های نجار می­توانند از چوب تونل بزنند و به ساختار خانه شما آسیب برسانند. برای مقابله با این آفات که به راحتی با هر محیطی سازگار می­شوند می­توانید از اسپری های مناسب برای مقابله با مورچه ها استفاده کنید.


مگس


انواع مختلفی از مگس ها وجود دارد که ممکن است در آشپزخانه خود پیدا کنید، اما دو مورد از رایج ترین آنها مگس خانگی و مگس میوه هستند. این مگس ها می­توانند به راحتی از طریق شکاف های توری در و پنجره یا درهای باز وارد خانه شما شوند. آن‌ها جذب غذای فاسد و مانده می‌شوند. فرقی ندارد این غذا در میان زباله ها باشد یا روی میز. آنها هدف مشخصی دارند. مگس ها علاوه بر آزاردهنده بودن، می­توانند خطرناک باشند زیرا حامل و انتشار بیماری هستند. آنها مسئول انتشار سالمونلا، E.coli که در اینجا بیشتر درباره آن می خوانید، و مسمومیت غذایی بوده اند. برای کاهش جمعیت مگس در آپارتمان خود و جلوگیری از خطر بیماری، باید یک تله مگس طبیعی و خانگی درست کنید. یک راه خوب برای از بین بردن این موجودات گسترش دهنده بیماری، ایجاد یک تله است. می­توانید از ترکیب مایع شوینده و سرکه برای مقابله با آنها استفاده کنید.


پروانه

 

روش های موثر برای خلاص شدن از شر همه حشرات و آفات خانگی
 

پروانه معمولاً در آشپزخانه ها و انبارها یافت می­شود. این حشرات شبانه در تاریکی شب وارد خانه شما می­شوند و تخم های میکروسکوپی خود را در آرد، غلات، دانه ها، شکر و شیرینی و غذای خشک حیوانات خانگی می­گذارند. خطر اصلی پروانه غذای این است که غذای شما را خراب می­کند. اگر آنها به انبار شما حمله کنند، بال ها، مدفوع و پوست خود را با خود روی غذا باقی می­گذارند که باعث آلودگی مواد غذایی شما می­شود.


کک


کک ها یک حشره رایج خانگی هستند، به خصوص برای کسانی که حیوانات خانگی دارند. این موجودات کوچک که می­توانند چند هفته تا چند ماه در کنار شما زندگی کنند و به راحتی تکثیر ­شوند، بنابراین حتی یک کک می­تواند به محاجمی وحشتناک تر از سوسک در خانه شما تبدیل شود. کک ­ها می­توانند تقریباً یک پا بپرند، بنابراین معمولاً با پریدن روی افراد یا حیوانات خانگی پخش می شوند. گزش کک در حیوانات خانگی بیشتر از افراد است. این نیش ها معمولا باعث خارش بیش از حد می­شوند. گاهی اوقات، نیش کک می­تواند منجر به عفونت یا واکنش آلرژیک از بزاق کک شود. از آنجایی که حیوانات خانگی هدف اصلی این آفات هستند، مهم است که راهی طبیعی برای خلاص شدن از شر آنها بیابید تا برای حسوان خانگی شما مضر نباشد.

روش های کاربردی زیادی وجود دارد و سموم مختلفی برای مقابله با حشرات مختلف ساخته شده است اما شما می­توانید با پیشگیری های مناسب جلوی ورود آنها را به محل زندگی خود بگیرید تا نیازی به استفاده از مواد شیمیایی و سمی نداشته باشید.
 

نویسنده: سارااقبالی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها