سازمان ملل: اروپا مشابه پناهندگان اوکراینی با همه پناهجویان رفتار کند

غرق شدن حدود 100 پناهنده در دریای مدیترانه

یک کشتی که حامل مهاجران بود روز پنجشنبه در سواحل پورتوریکو واژگون شد. یازده نفردر این حادثه غرق شده و جان خود را از دست دادند و 31 نفرهم جان سالم به در بردند.
کد خبر: ۱۳۶۵۹۹۸

به گزارش جام جم آنلاین از فرانس 24، ساعت دوازده ظهر پنجشنبه بود که یک خدمه هوایی گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده یک قایق قاچاق مشکوک را در موقعیتی در گذرگاه مونا، در حدود 10 نانومتر در شمال جزیره Desecheo پیدا کردند.

برخی از سرنشینان قایق از قبل در آب بودند. گارد ساحلی و دارایی های گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده به صحنه واکنش نشان دادند و 31 بازمانده از جمله 11 زن و 20 مرد را از آب بیرون آورده و نجات دادند. تعداد کل سرنشینان مشخص نیست و جست و جو برای یافتن بازماندگان ئدیگر در حالی ادامه دارد که 11 نفرهم در این ماجرا فوت شدند.

دریاسالار عقب برندان سی مک فرسون گفت: مید و دعای ما با بازماندگان و افرادی است که هنوز ناپدید شده اند. بالاترین اولویت ما نجات جان ها است. ما در حال جستجوی بازماندگان هستیم تا اگر افرادی هنوز در آب افتاده اند را پیدا کرده و نجات دهیم.

ماموران گارد ساحلی اعلام کردند که بیشتر نجات یافتگان، شهروندان هائیتی و جمهوری دومینیکن هستند. آنها می گویندکه سرنشینان این قایق، از مهاجران غیرقانونی بودند.

این دومین عبور مرگبار از تنگه در یک هفته گذشته بوده است. شنبه شب، یک هواپیمای گشتی گارد ساحلی یک قایق قاچاق مشکوک را در پاساژ مونا مشاهده کرد و در کاتر گارد ساحلی جوزف ناپیر وکتور شد. خدمه هواپیمای گشتی توانستند سرنشینان قایق موقت را در حال ذخیره آب ببینند. کشتی آلدباران نیروی دریایی جمهوری دومینیکن برای اولین بار در صحنه بود و برای آوردن مهاجران مانور داد، اما قایق کوچک در طول تکامل واژگون شد و ده‌ها نفر را در آب انداخت. خدمه ناپیر جسد یک زن را پیدا کردند و 56 بازمانده را از آب نجات دادند و آلدباران 12 نفر دیگر را نجات دادند.

گذرگاه مونا یکی از شلوغ ترین مسیرهای مهاجرت دریایی به ایالات متحده است. بین اکتبر و آوریل، گارد ساحلی ایالات متحده به طور متوسط تقریباً دو بار در هفته را رهگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها