رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

بارش در نیمه شمالی ایران از اواسط هفته آینده | افزایش نسبی دما تا روز سه شنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش پراکنده در استان‌های نیمه شمالی کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه) از افزایش نسبی دما تا روز سه شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۵۹۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا با اشاره به وضعیت جوی کشور در چند روز آینده گفت: جمعه (۲۳ اردیبهشت) در نوار شمالی، استان‌های کردستان، همدان و مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بارش در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر وقوع تگرگ مورد انتظار است. همچنین در برخی مناطق مرکز، شرق، شمال شرق کشور، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: شنبه (۲۴ اردیبهشت) در مناطقی از چهارمحال وبختیاری، ارتفاعات غرب اصفهان، شرق یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود. یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) در شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پدیده غالب است و در سایر مناطق جو آرام خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به وضعیت بارش در میانه هفته افزود: دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) دربرخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران بویژه در ساعات بعدازظهر ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. سه شنبه (۲۷ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب کشور و در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین امروز در استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب کشور وزش باد و پدیده گردوغبار همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی درباره شرایط وزش باد در کشور گفت: همچنین از بعدازظهر جمعه تا دوشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید بوده و در نقاط مستعد به ویژه در منطقه زابل باد و گردوخاک رخ خواهد داد. از لحاظ دمایی در روز شنبه ابتدا در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما خواهیم داشت. این افزایش دما تا روز سه شنبه تداوم دارد. خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا روز شنبه مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده افزود : آسمان تهران فردا (۲۴ اردیبهشت) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲۵ ازدیبهشت) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۲۳ اردیبهشت) اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور لقب می‌گیرند و فردا شهرکرد با دمای ۰ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها