حوادث بین الملل؛ اکوادور

مرگ ۶ نفر بر اثر سیل در اکوادور

درگیری میان گروه های رقیب در زندان «سانتو دومینگو د لس کلورادوس» در 80 کیلومتری (50 مایلی) پایتخت، کیتو، اکوادور منجر به مرگ 43 زندانی شد.
کد خبر: ۱۳۶۵۶۰۹

به گزارش جام جم آنلاین از رویترز، دفتر دادستانی عمومی اکوادور در آخرین مورد خشونت مرگبار زندان در این کشور آمریکای جنوبی گفت: 43 نفر در درگیری بین باندهای رقیب در داخل زندانی در اکوادور کشته شده اند.

مقامات گفتند روز دوشنبه درگیری بین گروه های رقیب Los Lobos و R7 در داخل زندان رخ داد. وقتی این درگیری آغاز شد ماموران امنیتی وارد بندها شدند و توانستند بعداز ساعاتی به درگیری خونین که میان گروه های تبهکاری در زندان رخ داده بود پایان دهند.

این در حالی بود که بستگان زندانیان در خارج از زندان تجمع کرده بودند تا در مورد آنچه اتفاق افتاده است اطلاعات کسب کنند، در حالی که زندانیان دیگر که در آن درگیری جان به در برده اما دچار جراحات شده بودند از طریق کامیون و آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وزیر کشور پاتریسیو کاریلو گفت: درگیری در ساعات اولیه بامداد دوشنبه آغاز شد و پروتکل های امنیتی را برای تلاش برای مهار وضعیت تنظیم کردیم. حداقل 112 زندانی با سوء استفاده از حادثه رخ داد در جریان شورش سعی داشتند فرصتی برای فرار از زندان پیدا کنندکه نیروهای امنیتی در داخل محوطه زندان آنها را ناکام گذاشتند.

این رخ داد،جدیدترین خشونت مرگبار است که در یک زندان اکوادور در ماه‌های اخیر رخ داده است، پس از آن که بیش از 100 زندانی کشته و ده‌ها نفر دیگر در شورش در یک مرکز در گوایاکیل، در حدود 400 کیلومتری (250 مایلی) کیتو، در سال 2018 کشته شدند.

این حادثه خونین در زندان دولت را مجبور کرد تا وضعیت اضطراری اعلام کند و صدها پلیس و افسر نظامی را در زندان مستقر کند. این کشور همچنین متعهد شد تا 2000 زندانی را در تلاشی برای کاهش ازدحام بیش از حد در تأسیسات عفو کند.

کمیسیون بین‌آمریکایی حقوق بشر گفته است که این سیستم به دلیل رها شدن دولت و نبود یک سیاست جامع و همچنین شرایط بد برای زندانیان آسیب دیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها