نادال با قهرمانی در رولان گاروس فاصله‌اش را با رقبایش بیشتر کرد

ببینید | آمارهای منحصر به فرد پادشاه تنیس

اوایل سال جدید میلادی، کاراوس آلکاراس اعلام کرد که تا پایان این سال قصد دارد که جز 15 تنیسور برتر دنیا باشد اما این تنیسور 19 ساله یک شنبه شب و پس از پیروزی راحت بر استفانو سیتسیپاس بر رده ششم جهان تکیه زد.
کد خبر: ۱۳۶۵۴۵۳

او در حالی به قهرمانی در مسابقات 1000 امتیازی مادرید رسید که در این مسیر رافائل نادال و نواک جوکوویچ را نیز از پیش رو برداشت.

* کارلوس آلکاراس گارفیا در 5 می سال 2003 در منطقه ال پالمار در مایورکا اسپانیا به دنیا آمد. او از همان سنین کودکی شیفته نادال شد و مثل او نیز تبحر خاصی در زمین خاکی دارد. اولین دیدارش الکاراس با نادال در سال 2014 و در مسابقات بین‌المللی زیر 12 سال رقم خورد.

* آلکاراس تنیس را در سن 4 سالگی و تحت تاثیر پدرش شروع کرد که روزگاری در بین 40 تنیسور برتر اسپانیا بود. او از همان ابتدا، شیفته بازی نادال شد.

* خارج از دنیای تنیس، علاقه زیادی به گلف و فوتبال دارد. او یکی از طرفداران پر و پا قرص رئال مادرید است و همین هفته پیش در مراسم جشن قهرمانی این تیم در لالیگا در جایگاه وی آی پی، کنار پرز و نادال نشسته بود.

* تعداد فالوورهای او در اینستاگرام 1.1 میلیون نفر و در توئیتر 180 هزار نفر است. این در حالی است که فالوورهای اینستاگرام آلکاراس قبل از بازی‌‌های مادرید، 580 هزار نفر بود.

* او تا به امروز 5 جام قهرمانی دارد. اولین قهرمانی‌اش در 25 جولای سال 2021 در تور 250 امتیازی اوماگ در کرواسی به دست آمد تا بعد از سال 2008 و قهرمانی کی نیشیکوری، جوانترین تنیسوری باشد که در این تور به قهرمانی می‌رسد. او در ادامه در مسابقات ریو دوژانیرو، میامی، بارسلون و مادرید به قهرمانی رسید.

* آلکاراس در فینال اوپن میامی با غلبه بر کسپر رود نروژی، توانست به اولین قهرمانی‌اش در ممسابقات 1000 امتیازی برسد. او همچنین با این قهرمانی، جوانترین تنیسوری شد که در تاریخ میامی به قهرمانی می‌رسد.

* با احتساب قهرمانی اخیر، جوایزی که این تنیسور جوان تا به امروز به دست آورده چیزی حدود 5.4 میلیون دلار شده است.

* مربی او خوان کارلوس فررو اسپانیایی است که زمانی مرد شماره یک تنیس دنیا بود و در کارنامه‌‌اش قهرمانی در رولان گاروس سال 2003 دیده می‌شود.

* قد او 1 متر و 85 سانت است و از این حیث هم قد نادال و فدرر است.

حسین خلیلی - ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها