پسر نوجوان هنگام چرای گوسفندانش ناپدید شد

۲۴۰ دقیقه جست‌وجو برای یافتن چوپان ۱۴ ساله +عکس

در ساعات پر‌التهاب و در شرایطی که والدین، اهالی روستای قوژد شهرستان گناباد و نیرو‌های امدادی هلال‌احمر و نیروی انتظامی تصور می‌کردند حادثه ناگواری برای چوپان ۱۴ ساله‌ای که ناپدید شده بود، رخ داده باشد، او صحیح و سلامت در بیابان‌های قوژد پیدا و تحویل خانواده‌اش شد.
کد خبر: ۱۳۶۵۱۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، ساعت ۶ صبح پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت امسال بود که سجاد بوبرده، چوپان ۱۴ ساله تصمیم گرفت گوسفندان را برای چرا به مراتع ببرد. کار هر روزش بود و بعد هم به خانه برمی‌گشت، اما آن روز حادثه در کمین پسر نوجوان بود.

جواد بوبرده، پدر سجاد به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: آن روز سجاد گوسفندان را به چرا برد و، چون از قبل سیل آمده و جنگل‌های قوژد حالت گلی پیدا کرده و به اصطلاح ما ریزش پیدا کرده بود، یکی از گوسفندان داخل گل گیرافتاد که سجاد آن را از گل خارج کرد، اما خودش داخل کانالی با عمق چهار، پنج متر که نزدیکش بود، سقوط کرد. بعد از آن به هر زحمتی بود خودش را از کانال بیرون کشید، اما راه را گم کرد. از آن طرف، ساعت حوالی ۸ صبح بود که صاحب گوسفندان اتفاقی متوجه دام‌هایش شد که در جنگل سرگردان بودند و همه را جمع کرد و با خودش برد. بعد هم جای پای سجاد و گوسفند را دید که روی گل‌ها باقی مانده بود. او موضوع را به پدرش و من اطلاع داد و پس از آن، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و هلال‌احمر شهرستان گناباد، جست‌وجو‌ها را برای پیدا کردن سجاد آغاز کردند.

۲۴۰ دقیقه جست‌وجو برای یافتن چوپان ۱۴ ساله +عکسدرحالی‌که نیرو‌های امدادی و پلیس مشغول جست‌وجو بودند، سجاد همچنان به راهش ادامه می‌داد و کم‌کم سر از بیابان‌های قوژد درآورد. با طولانی‌تر شدن ساعات مفقودی سجاد، نگرانی از حمله احتمالی حیوانات وحشی به سجاد افزایش پیدا کرده بود و برای همین، علاوه بر نیرو‌های امدادی و پلیس، تعدادی از اهالی قوژد هم وارد عملیات جست‌وجو شدند.

نرگس افرادی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناباد در‌خصوص خبر اعلام مفقودی چوپان ۱۴ ساله به خبرنگار جام‌جم گفت: ساعت حوالی ۱۰ صبح روز پنجشنبه هفته گذشته بود که از مرکز EOC یک مورد مفقودی در جنگل‌های اطراف روستای قوژد به هلال احمر گناباد اعلام شد. با این خبر، تیم پیشرو و ارزیاب هلال‌احمر به محل اعزام شدند که در ادامه درخواست تجهیزات و اعزام نیروی بیشتر به ما اعلام شد که با ۷ تیم عملیاتی وارد صحنه شدیم. همراه با نیرو‌های امدادی هلال‌احمر، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه نیز با تمام قوا و تجهیزات به تیم‌های جست‌وجو پیوستند و همچنین بالگرد دانشگاه علوم پزشکی نیز وارد صحنه شد. پس از چهار ساعت جست‌وجو، خوشبختانه پسر نوجوان در اراضی روستای قوژد پیدا و سالم و سلامت تحویل خانواده‌اش شد.

سجاد، چوپان گمشده ۱۴ساله به ما می‌گوید: آن روز، وقتی گوسفند را خارج کردم، پایم لیز خورد و داخل کانال سقوط کردم. با این‌که عمق‌کانال زیاد بود، اما جای پا پیدا کردم و خارج شدم ولی، چون راه را بلد نبودم، گم شدم. گوشی تلفن همراه هم نداشتم. پس از مدتی راه رفتن، خسته شده و نشستم و چند ساعت بعد هم من را پیدا کردند.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها