نخستین هنرستان تخصصی شیلات هرمزگان با مشارکت نوسازی مدارس،شیلات واستانداری هرمزگان در شهرستان سیریک احداث وراه اندازی می شود.
نخستین هنرستان تخصصی شیلات هرمزگان با مشارکت نوسازی مدارس،شیلات واستانداری هرمزگان در شهرستان سیریک احداث وراه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۳۶۵۰۳۱

 

 

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،نخستین هنرستان تخصصی شیلات هرمزگان با مشارکت نوسازی مدارس،شیلات واستانداری هرمزگان در شهرستان سیریک احداث وراه اندازی می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران گفت : برای تربیت نیروهای متخصص و مورد  صنایع غرب  بندرعباس هنرستان تخصصی رشته های مورد نیاز در صنایع غرب   در جوار فولاد و پالایشگاه نفت بندرعباس راه اندازی می شوند .

 

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از راه اندازی رشته معدن در مناطقی مانند بخش احمدی در شهرستان حاجی آباد وشهر رویدر که معادن فعال دارند در اینده نزدیک خبر داد .


محمد قویدل با بیان این که مدرسه محوری از سیاست های ماست ، افزود : مشکلات اعتباری در مدارس حاشیه شهر با واریز مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به حساب مدارس حاشیه شهر برطرف شد .

 

.
وی جهت رشد مسائل تربیتی و پرورشی به فعال کردن کانون های فرهنگی اشاره کرد وافزود:بعد از دوسال تعطیلی کانون های فرهنگی بخاطر کرونا ،باید برای تابستان واوقات فراغت دانش اموزان این کانونها هر چه سریع تر اماده ارائه خدمات باشند.


قویدل بیان داشت: جهت ارتقا امور رفاهی فرهنگیان در هرمزگان کمبود تجهیزات درمانگاه فرهنگیان را با کمک ۴۰ میلیارد ریالی شرکت پالایش نفت بندرعباس رفع شد‌.


این مسئول از اقدامات انجام شده در سه ماهه اخیر در قالب طرح شهید سلیمانی در حوزه تربیت بدنی،طرح کیفیت بخشی آموزشی دانش آموزان پایه ۱۱ ، احداث ۴ آزمایشگاه فیزیک ، شیمی ، زمین شناسی و زیست شناسی با اعتبار ۲ میلیارد تومان خبر داد وافزود:اعتبار این ازمایشگاهها یک میلیارد از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد دیگر از محل اعتبارات استانی تامین شده است و تا خرداد ماه شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شد ، تشریح کرد: در این طرح ساخت ۱۰ سالن ورزشی، ۲۰ زمین چمن مصنوعی، ۶۰ زمین ماسه ساحلی با اولویت مدارس دخترانه حاشیه شهر و کمتر توسعه یافته در مرحله انعقاد تفاهم نامه هستیم.


قویدل سنگین ترین پروژه سالجاری را آموزش حضوری و بازگشایی مدارس دانست و ادامه داد : با چالش های زیاد هم اکنون ۹۸ درصد دانش آموزان از آموزش حضوری برخوردارند.


مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه ۲۸ هزار نفر جمعیت فرهنگی استان را تشکیل می دهند ، اعلام کرد: از یکهزار نفر مشارکت کننده جهت معلم برگزیده ۵ نفر برگزیده استانی و ۳۰ نفر برگزیده منطقه ای داریم .


وی افزود: هدایا جهت تجلیل از معلمان هرمزگان بنا به امتیاز کسب شده طبق شاخص های برگزیده فرهنگی از ۶ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها