لوریس چکناواریان، آهنگساز:

فقدان طالب‌زاده جبران ناپذیر است

این‌که بتوانی همه اقشار را با خود همراه کنی، هنر خاصی می‌طلبد که فقط از، چون نادر طالب‌زاده‌ای برمی‌آید که حتی لوریس چکناواریان، آهنگساز برجسته ارمنی هم از او به نیکی سخن می‌گوید و از شنیدن خبر فوت او متاثر و ناراحت می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۴۳۰۳
به گزارش جام جم آنلاین، لوریس چکناواریان که در خارج از کشور حضور دارد، با شنیدن خبر فوت مرحوم نادر طالب‌زاده بسیار متاثر و ناراحت شد و در گفت‌وگویی بدون اغراق و صادقاته درباره او سخن گفت. خواندن این مصاحبه در این ویژه‌نامه خالی از لطف نخواهدبود.

شما آهنگساز سریال «بشارت منجی» ساخته نادر طالب‌زاده هستید. از نحوه آشنایی‌تان و همکاری با ایشان بگویید.

اولین و آخرین همکاری من با مرحوم نادر طالب‌زاده همکاری در سریال «بشارت منجی» بود که ایشان از من دعوت کردند تا آهنگسازی این سریال را بر عهده بگیرم. خاطره قابل ذکری از او ندارم، اما تنها چیزی که می‌توان از این همکاری بگویم این است در مدتی که با نادر طالب‌زاده همکاری داشتم، از کار و حضور در کنار او لذت بردم. هیچ‌گاه با یکدیگر در طول کار به مشکل برنخوردیم، چون طالب‌زاده با دید باز، هنری و با دانش به مسائل
نگاه می‌کرد.

همه درباره شخصیت زنده‌یاد نادر طالب‌زاده صحبت می‌کنند. ارزیابی‌تان را از شخصیت این هنرمند چه بود؟
نادر طالب‌زاده بدون اغراق یک آقای واقعی بود. او یک انسان با فرهنگ، با دانش بالا و بسیار دوست‌داشتنی بود. ما دوستی نزدیکی با یکدیگر نداشتیم، اما در برخورد‌ها و تماس‌هایی که شاید سالی یک‌بار اتفاق می‌افتاد و یکدیگر را می‌دیدیم، بسیار با ادب و احترام با من برخورد می‌کرد و همیشه با لطف و مهربانی با من سخن می‌گفت. من بدون این‌که بخواهم کلامی را کم و زیاد کنم باید اعتراف کنم از درون با مرحوم نادر طالب‌زاده احساس نزدیکی و دوستی داشتم. او مرد بسیار پاک و درستی بود. شما در طول زندگی خود خیلی به ندرت انسانی را خواهیدیافت که راستگو باشد و از گفتن دروغ پرهیز کند، اما طالب‌زاده در واقعیت چنین انسانی بود و با صداقت کامل با اطرافیانش رفتار می‌کرد. او خیلی آدم روراست و دوست‌داشتنی‌ای بود.

آیا پس از سریال «بشارت منجی» باز هم با یکدیگر همکاری داشتید یا شرایطی فراهم شد که با یکدیگر این نوع همکاری را تکرارکنید؟

خیر، من و مرحوم نادر طالب‌زاده بعد از همکاری در سریال بشارت منجی، دیگر همکاری در عرصه فرهنگ با یکدیگر نداشتیم، اما همان یک سریال که با او همکار بودم و او وظیفه آهنگسازی سریال را به من سپرده‌بود، برای من پر از خاطره‌های خوب از همکاری با یک فیلمساز با دانش بود. بعد از این سریال بود که به نوعی دوستی ما شکل گرفت و گاه گاهی یکدیگر را می‌دیدیم و با یکدیگر صحبت می‌کردیم. او خیلی با فرهنگ بود و همصحبتی با نادر طالب‌زاده پر از لذت بود.

ارزیابی شما درباره فیلمسازی مرحوم طالب‌زاده چیست؟ در زمان همکاری‌تان، ایشان چه نکته‌ای در فیلمسازی داشت که نظر شما را به خود جلب کرد؟

من نمی‌توانم درباره نگاه او در فیلمسازی یا این‌که فیلمساز خوب یا بدی بود، صحبت کنم. باید درباره فیلمسازی نادر طالب‌زاده یک‌کارگردان یا یک سینماگر نظر دهد، من علم فیلمسازی را ندارم، اما می‌توانم به این موضوع اذعان کنم که او یک انسان با سواد و با دانش بود. به عنوان یک هنرمند می‌توانم بگویم نادر طالب‌زاده تسلط فوق‌العاده به زبان انگلیسی داشت و در روابط بین‌المللی با همکارانش در دیگر کشور‌ها بسیار موفق بود. او از دانش و نگاه فوق‌العاده‌ای در مستندسازی بهره می‌برد و بی‌نهایت درباره فیلم‌هایی که می‌ساخت یا صحبت‌هایی که می‌کرد، مطلع بود. فوت نادر طالب‌زاده برای سینمای ایران جبران ناپذیر خواهدبود و سال‌ها طول خواهدکشید تا فیلمسازی با سواد و دانش او در سینمای ایران ظهور کند.
 
منبع: روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها