سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان:

زنان افغان باید صورت خود را در انظار عمومی بپوشانند

به گفته یکی از فرماندهان هنگ آزوف ارتش اوکراین، پس از برقراری آتش بس، تعدادی از غیرنظامیان توانستند از کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل خارج شوند.
کد خبر: ۱۳۶۴۲۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، سواتوسلاو پالامار معاون فرمانده هنگ آزوف شنبه‌شب گفت: در حال حاضر هر دو طرف از آتش بس پیروی می‌کنند.

وی افزود: ما توانسته‌ایم ۲۰ نفر از جمله زنان و کودکان را از زیر آوار این کارخانه نجات داده و آن‌ها را به جای امنی منتقل کنیم. امیدواریم این آتش بس تمدید شود تا بتوانیم همه زنان، کودکان و سالمندان را از این کارخانه خارج کنیم.

بر اساس برخی گزارش‌ها، ۲ هزار تن از سرباز اوکراین در کارخانه آزوفستال در منطقه ماریوپل در محاصره نیرو‌های روسیه هستند. بر اساس این گزارش‌ها، تعدادی از این سرباز‌ها مجروح شده و حدود یکهزار غیرنظامی نیز در این کارخانه داده‌اند.

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد عصر پنجشنبه (به وقت محلی) خواستار بازگشایی کریدور‌های بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان از شهر ماریوپل در اوکراین شد و گفت که این شهر محاصره شده یک بحران در درون بحران دیگر است.

گوترش در کنار ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف، گفت: امروز مردم ماریوپل به چنین اقدامی به شدت نیاز دارند. ماریوپل یک بحران در درون بحران دیگر است.

ماریوپل یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی و دانشگاهی اوکراین و دومین شهر بزرگ استان دونتسک محسوب می‌شود. شویگو وزیر دفاع روسیه هفته پیش به پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که نیرو‌های روس بر کل شهر ماریوپل به جز کارخانه فولادسازی "آزوفستال" مسلط شده‌اند.

شویگو تصریح کرد، باقی‌مانده نیرو‌های افراطی همچنان در این کارخانه هستند که محاصره شده‌اند. وزیر دفاع روسیه گفت که طی عملیاتی در ماریوپل، بیش از چهار هزار شبه نظامی کشته و هزار و ۴۷۸ نفر نیز تسلیم شده‌اند.

پوتین ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

رئیس جمهور روسیه سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها