مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر مطرح کرد؛

بوشهر؛پیشتاز طرح جهش ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: نیاز زمین برای واحدهای تعیین شده نهضت ملی مسکن در همدان بیش از دو هزار و ۶۰۰ هکتار است که حدود ۹۱۰ هکتار زمین فراهم و کسری زمین یکهزار و ۷۰۰ هکتار است.
کد خبر: ۱۳۶۳۹۸۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، عزیزاله یوسفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون یکصد و ۲۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام اولیه کرده‌اند، افزود: طی چند مرحله پالایش، ۹۵ هزار نفر واجد شرایط اولیه بودند و در صورت انجام مراحل بعدی این تعداد روند کاهشی را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه سهمیه استان در این طرح صد هزار واحد مسکن در برش چهار ساله است، تصریح کرد: نیاز زمین برای این تعداد واحد بیش از دو هزار و ۶۰۰ هکتار است که حدود ۹۱۰ هکتار زمین فراهم و کسری زمین یکهزار و ۷۰۰ هکتار است و با تمهیدات اندیشیده شده به دنبال جبران آن هستیم.
یوسفی با بیان اینکه برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مشکل زمین نداریم اما برای دو سال دیگر باید به دنبال تامین زمین باشیم، اظهار کرد: در سطح استان سه هزار و ۴۸۴ واحد مسکن در حال احداث است.
وی آورده ابتدایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مساکن مهر وجود دارد که فاقد متقاضی بوده و یک هزار و ۵۰۳ واحد در استان است که تعیین تکلیف شده‌اند.
یوسفی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌ دستگاهی زمین مازاد خود را به اداره کل راه و شهرسازی اعلام نکرده است، عنوان کرد: از ۳۲ شهر برای ۱۲ شهر در برش دو ساله زمین تامین شده و برای سه شهر لالجین، کبودرآهنگ و ملایر ‌با اوقاف تفاهمنامه‌ای در حال انعقاد است که اراضی اوقافی برای نهضت ملی به کار گرفته شود.
وی در ادامه درباره بازآفرینی شهری بیان کرد: این مناطق مصوبه دارد و مشخص است به همین دلیل در طرح نهضت ملی می‌توانیم ۱۵ هزار واحد مسکونی در مناطق فوق احداث کنیم که تسهیل‌گری توسط شهرداری شرط اجرایی شدن این امر است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه دو هزار و ۶۸۰ سهمیه با مبلغ سه هزار میلیارد تومان در بخش بازآفرینی سهمیه داریم، افزود: مشکلی که در این مناطق وجود دارد عدم سند ثبتی این اراضی و ریزدانه بودن آنهاست، از طرف دیگر در حال حاضر در محدوده بازآفرینی ۱۵ پروژه در سطح استان در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه استان همدان در بحث تامین نهضت ملی از رتبه ۳۱ کشور به رتبه پنج ارتقا پیدا کرده است، ادامه داد: در حوزه عملیات اجرایی نیز باید فعال‌تر باشیم.
یوسفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ طرح در قالب ۳۷ قرارداد در دست انجام و ۱۵ پروژه مطالعاتی نیز برای اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور در دست پیگیری است.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اعتبارات پروژه‌ها از محل تملک دارایی و استانی ۱۷ و نیم میلیارد بود که از این رقم شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است، گفت: در سال گذشته ۲۸ میلیارد برنامه و هدف در بخش سازمان ملی بود که ۳۳ درصد رشد داشت، علاوه بر این ۱۳۳ درصد تحقق برنامه داشتیم و برای سالجاری نیز ۲۸ میلیارد به ۱۴۴ میلیارد افزایش یافت.
یوسفی در ادامه با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارشاد برای ۱۵ هزار واحد مسکن برای اهالی رسانه منعقد شده است، گفت: در مورد مبارزه با زمین خواری در سال قبل ۲۳ مورد رفع تصرف به مبلغ ۱۱ میلیارد و در یک ماهه امسال نیز ۱۸ میلیارد رفع تصرف انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ و نیم درصد افزایش رفع تصرف داشته‌ایم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حوزه شهرسازی اشاره کرد و افزود: در بیش از ۱۸ شهر نیاز به بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی وجود دارد در حالی که افق این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۰ بوده است.
وی با بیان اینکه در شش شهر نقشه‌های پایه که گام اول برای تهیه طرح جامع است در حال تهیه شدن است، اظهار کرد: طرح جامع اسدآباد و تویسرکان مصوب شده و طرح جامع همدان نیز منتظر تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها