بمناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)

برگزاری بیستمین مرحله رزمایش مومنانه در چهارمحال و بختیاری

با حضور پاسداران سپاه قمر بنی هاشم استان چهار محال و بختیاری

محفل انس با قرآن در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد

محفل معنوی انس با قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد با حضور فرماندهان و رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۳۹۱۵

به گزارش جام جم آنلاین- چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه روز قدس و آخرین پنج شنبه ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و جمعی از مسولین و رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

یکی از برنامه های ارزشمند در ماه مبارک رمضان  قرار گرفتن در محضر قرآن است

حضرت آیت الله  محمدعلی نکونام در این محفل قرآنی گفت: یکی از برنامه های ارزشمند در ماه مبارک رمضان برای کسانی که موفق بوده اند، قرار گرفتن در محضر قرآن، تلاوت و تدبر و تفسیر و استفاده از مفاهیم قرآن کریم است.

واقعیت این است که قرآن این کتاب آسمانی، کتاب زندگی و تعالی و رشد است 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تشکر از برگزار کنندگان این محفل قرآنی اظهار کرد: واقعیت این است که قرآن این کتاب آسمانی، کتاب زندگی و تعالی و رشد است .

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: این کتاب به زیبایی  آنچه را من و شما امروز به آن نیازمندیم تبیین کرده است.

وی در ادامه با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم به تبیین جهاد و مسئله قدس پرداخت و گفت: در آستانه روز قدس هستیم و ا ین روز از مهم ترین عرصه های جهادی امروز است و امروز در این مقطع مهم ترین وظیفه جهادی ما جز قدس چیز دیگری نیست و باید همه فکر و ذکر و تمرکز ما روی این عرصه باشد.

حضور در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس و نقش آفرین است

آیت الله نکونام، حضور در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس و نقش آفرینی در این عرصه را از بهترین فضایل برشمرد و افزود: نمره ای بالاتر از این نیست که کلمه و جبهه کفر و استکبار را تحقیر کنیم و کلمه الله را ارتقا ببخشیم.

سپاه و خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بحمدالله در یک جایگاهی ممتاز و خدمتگزاری هستند

وی، تصریح کرد: سپاه و خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بحمدالله امروز در یک جایگاهی هستند که به حول و قوه و فضل الهی از جهت خدمت به اسلام عزیز و ارتقا بخشیدن به تعالیم اسلام ممتاز است.

قدس و فلسطینیان زنده هستند

امام جمعه شهرکرد، با بیان اینکه قدس و فلسطینیان زنده هستند، اظهار کرد: نصرت و عنایت الهی به جبهه حق همیشگی بوده و هیچگاه خداوند تبارک و تعالی جبهه حق را تنها نگذاشته و جبهه حق هم هیچگاه از مدد الهی جدانشده است و شما بدانید که حتما پیروزی از آن جبهه مقاومت خواهد بود.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت پرنشاط بودن در انجام وظایف، گفت: مهم ترین مسئله پرنشاط بودن در انجام وظایف  بندگی، عبادت، جهاد، انفاق و حضورمان در اجتماعات مختلف از نماز جمعه و جماعات تا گروه های خدمت رسانی و جهادی است.

گفتنی است حجت الاسلام  سیدامان الله حسینی صدر هم در این محفل قرآنی با اشاره به برنامه های قرآنی سپاه استان در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از برنامه های خوبی که همزمان با ماه مبارک رمضان همانند سنوات گذشته در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به زیبایی و با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شد، برنامه های قرآنی و کلاس های قرآنی در زمینه های ترتیل، تفسیر و تلاوت قرآن بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: تفسیر با موضوع قواعد قرآنی یکی از مهم ترین برنامه های ماه مبارک رمضان در سپاه استان بود که در قالب 30 کلاس قرآنی و 250 جلسه برگزار شد.

وی ادامه داد: در روزهای پنج شنبه هر هفته هم محفل انس با قرآن در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و رده های تابعه برگزار شد که بالغ بر 50 جلسه محفل انس با قرآن بوده است.

حسینی صدر، گفت: با توجه به اینکه قواعد قرآنی با تکیه بر جهاد تبیین در آموزه های دینی و مباحث اخلاقی و اعتقادی و تلفیق با مباحث سیاسی بود، بیش از 25 جلسه سیاسی هم در مرکز استان و رده های تابعه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همزمان با ماه مبارک رمضان داشتیم که از محضر اساتید قوی و مجرب در زمینه های قرآنی و سیاسی استفاده شد.

این مقام مسئول با اشاره به نامگذاری ایام شهادت علامه شهید مرتضی مطهری بعنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت: برنامه های آخر ماه مبارک رمضان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه تلفیق شد و با توجه به نظرسنجی های انجام شده، کلاسهای این ماه بسیار مؤثر بوده و متربیان بحمدالله راضی بودند.

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در حاشیه این محفل قرآنی گفت: در مجموعه سپاه استان هر روزه مجالس انس با قرآن بوده که امروز به مناسبت روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با حضور وحدت آفرین کارکنان مجموعه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام اعم از پایوران و عزیزان وظیفه در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، هم محفل انس با قرآن بود و هم از بیانات نماینده محترم ولی فقیه در استان ا ستفاده کردیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از انجام اقدامات ارزشمند در بحث معنویت افزایی برای کارکنان و خانواده آنها، نیروهای وظیفه و بسیجیان خبرداد و افزود: معنویت در سپاه  همیشه راهگشا بوده است.

شایان ذکر است: 4نفر از قاریان برجسته استان و سپاه در این محفل نورانی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به صورت ترتیل و تحقیق پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها