در جشن هنر انقلاب انقلاب اسلامی استان چهار محال و بختیاری

تجلیل از بهرام شمسی پور دهکردی چهره شاخص بسیج هنرمندان

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

وجود یک گالری تخصصی و حرفه‌ای در استان ضروری است

محبوبه دمیا مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری وجود یک گالری تخصصی و حرفه‌ای در استان را برای ارائه آثار هنرمندان تجسمی ضروری می داند و رویکرد هنرهای تجسمی حوزه هنری در سال ۱۴۰۱ را توجه به مسائل اجتماعی، زیست بوم و هویت فرهنگی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۴۸

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛ محبوبه دمیا مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری افزود: با توجه به رویکرد و نگاه اصلی برنامه‌های تجسمی در سال جدید توجه به مسائل اجتماعی، زیست بوم و هویت فرهنگی این واحد نگاه ویژه‌ای نیز به رویدادها و اتفاق‌های روز جامعه خواهد داشت و تلاش خواهد کرد اتفاقات روز دنیا و ایران را با زبان هنر تجسمی به نمایش بگذارد.

هنرمندان تجسمی در رشته‌های استان ازجایگاه بسیار خوبی در کشور برخوردار هستند

دمیا یاد آور شد: هنرمندان تجسمی در رشته‌های مختلف این هنر در استان از جایگاه بسیار خوبی در کشور برخوردار هستند و بیشتر آثار این عزیزان در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی رتبه‌های نخست را از آن خود می‌کنند.

رویداد «قاب مهربانی» با هدف کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده آنها برگزار شد

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به برگزاری رویدادهای قاب مهربانی ، قاب بهشت و قاب عاشقی اظهار داشت: رویداد «قاب مهربانی» با هدف کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده آنها برگزار شد که هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی استقبال بسیار خوبی از این رویداد داشتند و بیش از ۵۰۰ اثر برای حضور در این نمایشگاه به دبیرخانه ارسال شد و پس از بررسی آثار ۶۰ اثر در معرض دید علاقه مندان در این نمایشگاه قرار گرفت.

گردهمایی یک روزه خلق اثر با عنوان «قاب عاشقی» با موضوع آیات قرآن کریم

محبوبه دمیا خاطر نشان کرد: همچنین انتشار فراخوان مسابقه‌ی عکاسی «قاب بهشت» با موضوع ماه مبارک رمضان و مراسم و آیین مرتبط با این ماه و برگزاری گردهمایی یک روزه خلق اثر با عنوان «قاب عاشقی» با موضوع آیات قرآن کریم و با حضور خوشنویسان استان از دیگر برنامه‌های این واحد بود که در تقارن هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی با ماه مبارک رمضان برگزار شد.

مهمترین دغدغه هنرهای تجسمی در حوزه هنری تامین منابع مالی است

وی گفت: مهمترین دغدغه هنرهای تجسمی در حوزه هنری تامین منابع مالی است چرا که هنرهای تجسمی از زیر شاخه‌های بسیاری برخوردار است و توجه و ایجاد بستر مناسب برای همه رشته های تجسمی مستلزم تامین منابع مالی است که متاسفانه اکنون بسیار کم است و جواب گوی همه رشته های تجسمی نمی باشد.

مشکلات مالی مانع از چاپ دو کتاب عکاسی و تصویر سازی هنرمندان شده است

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آثار مکتوب هنرهای تجسمی چون کتاب نقاشی و کتاب خوشنویسی  یادآور شد: در این حوزه دو کتاب عکاسی و تصویرسازی از هنرمندان استان آماده چاپ داریم ولی به دلیل هزینه‌های بالا تولید این آثار چاپ آنها به تعویق افتاده است.

امیداوارم مسئولین ارشد استان به اهمیت هنر و آثار هنری اهتمام بیشتری بعمل آورند

دمیا افزود : امیداوارم مسئولین ارشد استان به اهمیت هنر و آثار هنری بیشتر پی ببرند و توجه ویژه‌تری به موضوع اقتصاد هنر داشته باشند. استان چهارمحال و بختیاری با وجود هنرمندان برجسته در رشته هنر های تجسمی پس از سال ها فاقد یک گالری تخصصی برای ارائه آثار هنرمندان استان است و به واقع تمامی هنرمندان این رشته هنوز منتظر افتتاح یک گالری تخصصی هنرهای تجسمی و موضوع هنرهای تجسمی در استان هستند .

فراخوان مسابقه عکاسی«قاب بهشت» از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

گفتنی است حوزه هنری، هم اکنون فراخوان مسابقه عکاسی«قاب بهشت» از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شده و عکاسان استان می‌توانند آثار خود را با موضوعات (سفرهای ساده افطاری، کمک‌های مومنانه، شب‌های قدر، جزء خوانی قرآن کریم، رویت هلال ماه رمضان و شوال، راهپیمایی روز قدس، نماز عید سعید فطر و تمامی مراسمات بومی و محلی ماه مبارک رمضان) تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به حوزه هنری استان ارائه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها