بر اساس اعلام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه

نماز عید فطر سه شنبه در دانشگاه تهران اقامه می‌شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله گفت: راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، احمد وحیدی روز سه شنبه پس از نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزود: در راهپیمایی، رعایت مقررات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله مورد تأکید است.

وی ادامه داد: برگزاری نماز عید فطر در اماکن و فضای آزاد در اولویت است اما اگر جایی در مسجد نماز اقامه می‌شود، حتما شیوه‌نامه‌ها باید مراعات شود.

وحیدی درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار داشت: براساس گزارش وزارت بهداشت، مدیریت بیماری کرونا در کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و کاهش تعداد موارد بستری و فوتی های ناشی از آن، نشان از روند رو به جلوی مهار این بیماری در کشور دارد.

وی در عین حال بر اقدامات کنترلی و مراقبت‌های بهداشتی به ویژه درباره سویه‌های جدید ویروس کرونا تاکید کرد و یادآور شد: اگرچه در این زمینه نگرانی وجود ندارد، اما رصد و پایش سویه‌های جدید به طور جدی در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، نظارت دقیق بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های کشور را یکی دیگر از محورهای مطرح شده در نشست امروز قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا عنوان و تصریح کرد: اظهارات مقامات مربوطه گویای کنترل تزریق حداقل ۲ دُز واکسن و داشتن آزمایش منفی کرونا برای مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه‌های بین المللی کشور است.

همچنین در این نشست موضوع حضوری شدن مدارس مورد بررسی قرار گرفت که طبق گزارش وزارت آموزش و پرورش، ۹۲ درصد کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود و حضور دانش‌آموزان در مدارس، مطلوب ارزیابی و تاکید شد سلامت دانش آموزان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وحیدی با بیان اینکه بازدیدها از صنوف مرتب ادامه دارد، گفت: ۹۳۶ مورد پلمپ اصناف در این مدت داشتیم که از اصناف می‌خواهیم تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانع از بسته شدنه مرکز فعالیت و تجارت خود شوند.

وی همچنین درباره اینکه در ایام تعطیلات فطر آیا محدودیت جاده‌ای برقرار است، گفت: محدودیت جاده‌ای برای سفر تعطیلات فطر پیش بینی نشده و مردم با رعایت شیوه‌نامه‌ها، زدن ماسک و تزریق سه دَز واکسن می‌توانند به سفر بروند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها