بایرن مونیخ قهرمان بوندس لیگا شد

شب قهرمانی‌ های تکراری +فیلم

من‌سیتی-رئال، نبرد داغ گلادیاتورها در اتحاد

داستان یک رویای مشترک

 بعضی از رویاها هستند که شاید عده زیادی از آدم‌ها برای رسیدن به آن تلاش کنند، اما انگیزه و هدف هر کدام از آنها برای رسیدن به آن هدف خاص با هم متفاوت است. در دنیای فوتبال هم از این دست مثال‌ها تا دلتان بخواهد وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۱۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، دم دست‌ترین آن رویایی است که چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان امسال دارند. در این میان، بدون شک بازی امشب منچسترسیتی و رئال مادرید در ورزشگاه اتحاد جذابیت و حساسیت بیشتری دارد. 


این دو تیم برای رسیدن به یک رویا و آن هم قهرمانی در UCL  تا اینجای جام بالا آمده‌اند، اما داستان‌های هر کدام کلی با هم تفاوت دارد. کارلو آنچلوتی که تیمش برای قهرمانی در لالیگا فقط یک امتیاز دیگر می‌خواهد، خیلی دوست دارد چهاردهمین قهرمانی مادریدی‌ها در اروپا را به نام خودش ثبت کند. در آن طرف من‌سیتی قرار دارد که طی یک دهه اخیر به هر چه افتخار در فوتبال انگلیس بوده دست یافته، اما تنها جامی که جایش در ویترین این باشگاه خالی است، قهرمانی اروپاست. علاوه بر این، پپ گواردیولا هم اصلا بدش نمی‌آید به جمع مربیانی اضافه شود که با دو باشگاه مختلف به قهرمانی در اروپا رسیده است؛ کاری که طی یک دهه اخیر موفق به انجام آن نشده است. 
​​​​​​​
3- این برای سومین بار است که سیتیزن‌ها به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان می‌رسند. تمام این سه مرتبه هم در هفت فصل گذشته لیگ قهرمانان بوده است. در اولین حضورشان در این مرحله توسط رئال حذف شدند، البته توانستند در فصل ۲۰-۲۰۱۹ انتقام خود را گرفته و مادریدی‌ها را در مرحله یک هشتم نهایی حذف کنند. 

 
4- تا قبل از بازی برگشت مرحله قبل و تساوی بدون گل من‌سیتی و اتلتیکو مادرید که باعث صعود سیتیزن‌ها به این مرحله شد، من‌سیتی توانسته در چهار بازی پیاپی مقابل تیم‌های اسپانیایی پیروز از زمین خارج شود.

7- آنچلوتی در قامت مربی، ۷ بار مقابل من‌سیتی بازی کرده و فقط یک بار به پیروزی رسیده و در شش بازی بعدی بازنده بوده است. تنها برد او سال ۲۰۱۱ و به عنوان مربی چلسی بوده است. 

15-  این برای پانزدهمین بار است که رئال‌مادرید به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده و از این حیث به تنهایی رکورددار است؛ نزدیکترین تیم‌ها به رئال، بارسا و بایرن هستند که هر کدام‌شان ۱۲بار به این مرحله رسیده‌اند.

11- من‌سیتی تاکنون ۱۱ بار مقابل تیم‌های اسپانیایی در خانه‌اش بازی کرده که حاصلش ۶ پیروزی و دو باخت بوده است. هر دوی آن شکست‌ها مقابل بارسا رقم خورده بود.

19- تیم پپ در ۱۹ بازی قبلی خانگی خود در اروپا هرگز شکست نخورده و حاصلش ۱۷ برد و دو تساوی بوده است. آخرین باخت آنها در اروپا و در ورزشگاه اتحاد به فصل ۱۸-۲۰۱۹ برمی‌گردد که که در اولین بازی مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر یک مقابل لیون شکست خوردند.

17- پپ تا به امروز ۱۷ بار به عنوان مربی مقابل رئال قرار گرفته و آمار خوبی از خودش به جا گذاشته است. این مربی اسپانیایی ۹ بار برنده شده و چهار بار هم به عنوان بازنده از زمین خارج شده که دو بار به عنوان مربی بارسا و دو بار هم به عنوان مربی بایرن بوده است.

حسین خلیلی - ورزش
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها