من‌سیتی-رئال، نبرد داغ گلادیاتورها در اتحاد

داستان یک رویای مشترک

بایرن مونیخ قهرمان بوندس لیگا شد

شب قهرمانی‌ های تکراری +فیلم

تا همین چند روز پیش هواداران بایرن مونیخ روی سکوهای آلیانس آره‌نا با صدای بلند، فریاد اعتراض خود را به گوش یولیان ناگلزمان می‌رساندند.
کد خبر: ۱۳۶۳۳۶۸
تعداد بازدید : 40

آن روز بایرن از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده بود و هوادارانش طاقت چنین اتفاق تلخی را نداشتند. اما در فاصله کمتر از دو هفته، فوتبال روی دیگر خودش را به باواریایی‌ها نشان داد تا رکوردی منحصربفرد به نام این تیم ثبت شود.

شاگردان ناگلزمن در مهمترین بازی فوتبال آلمان و در تقابل با دورتموند رده دومی به برتری 3 بر یک رسیدند تا در فاصله سه هفته مانده تا پایان بوندس لیگا به دهمین قهرمانی متوالی‌شان در فوتبال آلمان برسند.

با کسب این موفقیت، بایرن به اولین تیم در پنج لیگ معتبر اروپایی تبدیل شد که برای دهمین بار متوالی قهرمان لیگ داخلی کشورش می‌شود.

بایرن در فصل 22-2021 و تا این جای کار موفق شده 24 پیروزی از 31 بازی به‌دست آورد و تنها نیاز به چهار امتیاز دیگر از سه بازی باقی مانده دارد تا بتواند با رکورد 78 امتیاز به‌دست آمده از فصل قبل برابری کند.

شب قهرمانی‌ های تکراری +فیلم

آنها همچنین با 92 گل زده در این 31 بازی بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال با تنها 30 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را نیز در اختیار دارند تا نشان دهند که در تمامی ابعاد شایسته کسب عنوان قهرمانی بوده‌اند.

لواندوفسکی با گلی که در بازی مقابل دورتموند به ثمر رساند رکورد گل‌های زده خودش در این فصل را به 33 گل رساند تا بالاتر از پاتریک شیک و ارلینگ هالند در آستانه کسب عنوان آقای گلی بوندس‌لیگا قرار بگیرد.

سرمربی جوان بایرن که پیش از این با پیروزی 1-3 برابر بروسیا دورتموند در سوپرکاپ آلمان موفق شده بود اولین جام قهرمانی خودش روی نیمکت این تیم را به‌دست آورد، حالا دومین جام را در اولین فصل حضورش در آلیانس آرنا کسب کرد. این جام همچنین اولین تجربه قهرمانی ناگلزمان در رقابت‌های بوندس‌لیگا به حساب می‌آید.

این قهرمانی یک رکورد ویژه هم برای توماس مولر به ارمغان آورد. مولر که در سال‌های اخیر نقش مهمی در ترکیب این تیم ایفا کرده، حالا تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال است که یازده جام قهرمانی بوندسلیگا را به دست آورده است.

مولر که از سال 2008 تا به حال در تیم اول بایرن حضور دارد، پیش از این در فصل 10-2009 موفق شده بود برای اولین بار جام قهرمانی را با لباس این تیم بالای سر ببرد و به این ترتیب تا به حال 11 بار این افتخار را تجربه کرده است.

حسین خلیلی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها