جرم‌نشین
بررسی ریشه‌های افزایش حاشیه‌نشینی و اثرات آن بر افزایش جرم

جرم‌نشین

پلنگ سرگردان با تیر غیب کشته شد

فرار پلنگ از خانه ۳۰۰ میلیاردی!

پلنگ سرگردانی که صبح روز یکشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور و فرار در خیابان‌های قائمشهر باعث وحشت عمومی شده بود، با وجود تلاش‌های ماموران محیط‌زیست و نیروی‌انتظامی این شهر برای زنده‌گیری، هدف شلیک گلوله‌ای سرگردان قرار گرفت و تلف شد.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، صبح دیروز، فیلمی در شبکه‌های مجازی داغ شد که نشان می‌داد پلنگ وحشت‌زده‌ای در سطح شهر قائمشهر سرگردان است و از ترس مردمی که دورش حلقه زده بودند و جیغ و فریاد می‌کشیدند، به ارتفاعات ساختمان‌های مختلف پناه می‌برد. حیوان در ادامه فرارهایش وارد خانه‌ای مسکونی شد و سپس به دو مامور نیروی‌انتظامی حمله کرد.


با حضور محیط‌بانان محیط‌زیست قائمشهر عملیات زنده‌گیری حیوان وحشی آغاز شد. به گفته رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قائمشهر در این عملیات، پلنگ به سمت دو مامور نیروی انتظامی که برای تامین امنیت وارد منطقه شده بودند حمله و آنان را زخمی کرد. او گفت: هنوز اطلاعات مشخصی در خصوص این‌که این پلنگ چگونه و از کدام ناحیه و منطقه به یکی از خیابان‌های اصلی قائمشهر وارد شده یا این‌که تحت نگهداری شخصی بوده است در دست نیست اما جثه حیوان نشانه خانگی بودن آن است، ولی جسارت و دوندگی‌اش عجیب‌وغریب بود که باید با انجام آزمایش‌ها مشخص شود این حیوان خانگی است یا از طریق جنگل وارد شهر شده است.


کورس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران نیز گفت: هنگام تعقیب و گریز نیرو‌های حفاظت محیط‌زیست و نیروی‌انتظامی، پلنگ به سمت دیگری از شهر فرار کرد.


پلنگ با کمک ماموران محیط‌زیست و آتش‌نشانان و با استفاده از تفنگ دارت بیهوشی زنده‌گیری و برای آزمایش بیومتریک به پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده ساری منتقل شد اما به گفته مجید غضنفری، مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست، با وجود این‌که پلنگ توسط ماموران یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست زنده‌گیری شده بود اما به‌واسطه آسیب‌هایی که قبل از زنده‌گیری برای جلوگیری از آسیب‌زدن پلنگ به مردم به این جانور وارد شده بود، پلنگ تلف شد.

به نظر می‌رسد قبل از عملیات زنده‌گیری و بیهوش‌کردن پلنگ، برای جلوگیری از درگیری با مردم، این حیوان با سلاح دیگری مجروح شده بود. یک مقام آگاه پلیس می‌گوید شلیک گلوله به پلنگ از سمت ماموران انتظامی نبوده و محیط‌زیست نیز اعلام کرده محیط‌بانان تنها اقدام به شلیک دارت بیهوشی کرده‌اند.


درحالی‌که رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قائمشهر می‌گوید هنوز مشخص نیست این پلنگ اهلی بوده یا از جنگل آمده باشد اما بسیاری از شاهدان حادثه و اهالی قائمشهر می‌گویند این پلنگ اهلی و متعلق به یک سرمایه‌دار قائمشهری است.


یکی از شاهدان حادثه می‌گوید: «من صاحب این پلنگ را می‌شناسم. به‌خوبی از روابط او اطلاع دارم و می‌دانم با چه کسانی رفت‌وآمد دارد. او شخص بسیار پرنفوذی است و قیمت خانه‌اش 300میلیارد تومان و یک هکتار هم مساحت خانه‌اش است. »


زن دیگری می‌گوید: «باغی در قائمشهر وجود دارد که پر از حیوانات وحشی مختلف است و صاحب آن را هم می‌شناسم، یعنی همه قائمشهری‌ها می‌شناسند. وقتی امروز ساعت 5 صبح متوجه فرار پلنگ شدم، فهمیدم این پلنگ از همان باغی فرار کرده که صاحبش یک شخص بسیار پرنفوذ است. مدرسه بچه من کنار همین باغ است و با این اتفاق می‌ترسم بچه‌ام را به مدرسه بفرستم. حتی وقتی به آتش‌نشانی زنگ زدیم و گفتیم پلنگ در خیابان دیده‌ایم، باور نمی‌کردند.»

روایت مامور زخمی از حمله پلنگ

رضا باقری، مامور پلیسی که با حمله پلنگ زخمی شده است درباره حادثه می‌گوید: صبح دوشنبه اعلام شد پلنگی داخل شهر است و همراه ماموران آتش‌نشانی و محیط‌زیست راهی محل شدیم. پلنگ به داخل خانه‌باغی رفته و اهالی از ترس، داخل خانه گرفتار شده بودند. داخل خانه‌باغ رفتم که پلنگ در یک لحظه از دخمه بیرون آمد و به سمت من حمله کرد و زخمی شدم. چرا باید یک نفر امکانات داشته باشد و این حیوان را در خانه نگهداری کند؟ اگر به بچه‌ای حمله می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟

منبع: روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها