با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت؛

تقدیر از 6 برگزیده یزدی در یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد :

استان یزد جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: استان یزد براساس اعلام مرکز آمار ایران، هم‌اکنون جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۶۷

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ازیزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، در دیدار با سرپرست فرمانداری یزد اظهارداشت: با افتتاح کتابخانه مرکزی یزد پس از 25 سال بلاتکیلیفی ، سرانه زیربنای کتابخانه‌ای از جایگاه هفتم استان به جایگاه چهارم ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: استان یزد براساس اعلام مرکز آمار ایران در سال 1400، جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد و امیدواریم با توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها، این جایگاه، حفظ شود و سرانه مطالعه نیز به شکل چشمگیری ارتقا یابد.

دوست فاطمی‌ها همچنین خواستار پیگیری برای اختصاص بودجه لازم برای آغاز عملیات توسعه کتابخانه آذریزدی و همچنین اختصاص اتوبوس و بودجه لازم برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق کمتر برخوردار شهرستان شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت:شهرستان یزد در حال حاضر 28 باب کتابخانه فعال دارد که از این تعداد، یک باب روستایی است.

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به رسالت مجموعه‌های فرهنگی برای حفظ و گسترش آثار معنوی پیشینیان،اظهارداشت: بناها و امکاناتی که در حوزه‌های مختلف به خصوص کتابخانه‌های عمومی برای ما به یادگار مانده، حاصل تلاش‌ها و دلسوزی‌های گذشتگان و مردمان فرهنگ‌دوست این دیار است و لازم است ما نیز تلاش کنیم این میراث ارزشمند و ماندگار را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.

سید محمدرضا مدرسی همچنین خواستار ارتباط بیشتر حوزه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها با مجامع خیری، صاحبان صنایع و محافل پزشکی استان و شهرستان برای بهره‌گیری از ظرفیت این بخش‌ها در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و تأمین منابع کتابخانه‌ها شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها