بعد از 26 ماه، مرگ‌های ناشی از کرونا به عدد 13 رسید.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، بعد از 26 ماه کلنجار رفتن با کرونا،‌ بعد از این که به دفعات این ویروس پشت‌مان را به خاک مالید چند روزی است به نظر می‌رسد ابرهای تیره و تار دارد از آسمان سلامت کشور کنار می‌رود و آفتاب سلامتی دوباره درخشیدن می‌گیرد. در24 ساعت منتهی به ظهر دیروز یک عدد کم‌سابقه در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در کشورمان ثبت شد، عدد 528 بیمار از 30 بهمن سال 1398 که شروع کرونا در کشور بود، کم سابقه است.


این تعداد مبتلا اگر به تعداد 32 استان کشورمان تقسیم شود به این معنی است که به طور میانگین سهم هر استان از ابتلای روزانه به 16 نفر رسیده که عددی امیدوار‌کننده‌ است. تعداد مرگ‌های روزانه نیز نزولی دلپذیر یافته به طوری که از ظهر روز جمعه تا ظهر شنبه فقط 13 هموطن در سراسر کشور مغلوب بیماری شدند و جان باختند که این نیز در 26 ماه اخیر سابقه نداشته است.


این که اکنون تنها دو شهر قرمز کرونایی در ایران وجود دارد، این که فقط 48 شهر رنگ نارنجی دارند و رنگ 75 شهرستان نیز آبی شده است حاصل همین کاهش بی‌سابقه بیماری در کشورمان است.


اگر با همین دست فرمان پیش برویم و ساده انگاری، ما را به چاه ویل بی‌مبالاتی نیندازد 323‌شهری که اکنون چهره زرد کرونایی دارند نیز به تدریج آبی می‌شوند و شاید به همین زودی‌ها خبر خوش آهنگ مرگ و میرهای صفر را نیز بشنویم. البته با این که اوضاع کم‌کم دارد وفق مراد می‌شود و دغدغه کرونا دارد یواش یواش از سبد دغدغه‌هایمان کم می‌شود در همین 24‌ساعتی که درباره‌اش حرف زدیم 136 هموطن به سبب عوارض ناشی از کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند که این خود، زنگ خطر است.


این که تقریبا یک چهارم مبتلایان در یک روز نیاز به بستری پیدا کنند یعنی خطر کرونا هنوز جدی است و جدی‌تر از آن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار تکمیل واکسیناسیون است که تنها اسلحه ما در برابر این بیماری محسوب می‌شود،‌ مخصوصا سویه امیکرون که با زیرشاخه‌های خطرناکش هنوز روی کره‌زمین در حال جهانگردی است.

 

مریم خباز / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها