یک شرکت دانش‌بنیان، اقدام به تولید نوعی مکمل ویتامین دی کرده است که به دلیل بهره‌گیری از فناوری نانو در فرآیند ساخت برای بهبود کارایی می‌توان آن را «نانومکمل ویتامین دی» دانست.
کد خبر: ۱۳۶۳۳۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، نرمی و پوکی استخوان، سندرم پیش از قائدگی، ضعف عضلانی، بیماری‌های خودایمنی، تتانی در نوزادان نارس، بیماری بافت‌های نگهدارنده دندانف ام‌اس، پرفشاری‌ خون، هایپوکلمسی، هایپرایپیدمی، هایپوفسفاتمی ارثی، آکنیتیک کرازتوزیس، مشکلات قلبی-عروقی، انسداد مزمن ریه، آسم، برونشیتس، دیابت، سرطان و ده‌ها عرضه و بیماری دیگر تنها بخشی از بیماری‌ها و عوارضی هستند که ممکن است در اثر کمبود ویتامین دی ایجاد شود.

با توجه به مشکلاتی که کمبود این ویتامین می‌تواند در بدن ایجاد کند، یک شرکت دانش‌بنیان، اقدام به تولید نوعی مکمل ویتامین دی کرده است که به دلیل بهره‌گیری از فناوری نانو در فرآیند ساخت این محصول برای بهبود کارایی آن می‌توان آن را «نانومکمل ویتامین دی» دانست که با نام تجاری «سان د۳» روانه بازار خواهد شد.

کمبود ویتامین د می‌تواند در اثر عدم مواجهه کافی با آفتاب یا نداشتن رژیم غذایی حاوی این ویتامین ایجاد شود که در این صورت تجویز مصرف روزانه مکمل خوراکی دی می‌تواند مفید باشد.

بهبود جذب و کاربرد کلسیم و فسفر، ارتقای سطح سلامت سیستم ایمنی، جذب بالاتر نسبت به سایر فرم‌های ویتامین دی موجود در بازار، سطح سرمی بالاتر در مصرف طولانی مدت نسبت به فرم‌های غیرنانویی، سهولت در استفاده به شکل خوراکی، اثربخشی بالاتر به دلیل شروع جذب از طریق دهان و زیر زبان از جمله مزایای فنی، اقتصادی و استراتژیک محصول از جمله مزایای این محصول نانویی است.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها