تایسون فیوری در بوکس قهرمان شد و از دنیای بوکس خداحافظی کرد

خداحافظی جیپسی کینگ از رینگ +فیلم

در آگوست سال 1988 خانواده فیوری صاحب پسری به نام تایسون شد که سه ماه زودتر به دنیا آمده بود و پزشکان هیچ امیدی به زنده ماندن او نداشتند. کمتر کسی تصور می‌کرد این پسر بتواند یکی از چهره‌های شاخص دنیای بوکس شود.
کد خبر: ۱۳۶۳۳۶۳
تعداد بازدید : 225

حالا خبری که تمام دنیای ورزش را پر کرده، خداحافظی این قهرمان سنگین وزن جهان است که شنبه شب در ورزشگاه ومبلی و بعد از یک مبارزه به یاد ماندنی رقم خورد.

این بوکسور انگلیسی موفق شد در شش دور و در برابر چشمان 94 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه ومبلی در برابر دیلیان وایت رقیب هموطنش به پیروزی برسد.خداحافظی جیپسی کینگ از رینگ +فیلم

این ورزشکار 33 ساله پس از این مبارزه گفت:« من به همسر عزیزم قول دادم که پس از سه مبارزه با وایلدر دست از رقابت خواهم کشید و این کار را خواهم کرد. این سه گانه بسیار خوبی بود اما تصمیم من همین است.»

او با اشاره به برگزاری رقابتش در ورزشگاه ومبلی گفت:« باور داشتم که چنین رقابتی را به هواداران و هر فردی که در بریتانیا حضور دارد بدهکارم، این که در ویمبلی مبارزه کنم. فکر می‌کنم این دیدار آخر باشد. این پرده آخر برای جیپسی کینگ است.!»

به این ترتریب این بریتانیایی در سی و سومین مبارزه خود شکست‌ناپذیر باقی ماند و با موفقیت از کمربند قهرمانی جهان دفاع کرد.

اگرچه او پایان حضورش در رینگ را اعلام کرده اما بسیاری از کارشناسان در این مورد تردید دارند. برخی می‌گویند هنوز احتمال یک مبارزه علیه الکساندر اوسیک که دارای عناوین انجمن‌های WBA، WBO و IBF است وجود دارد.

حسین خلیلی - ورزش 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها