نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای مدعی شد ایران در اجرای برجام مانع تراشی می‌کند و جلوی تلاش‌ها را می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۲۱۷

به گزارش جام جم آنلاین، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه‌ با نیوعرب، در جواب سوالی درباره به بن بست رسیدن مذاکرات وین، مدعی شد که واشنگتن هنوز به توافقی با تهران دست نیافته و ممکن است هرگز به توافق نرسند.

گرینفیلد در ادامه مصاحبه خود بار دیگر به فضاسازی منفی علیه برنامه هسته‌ ای ایران پرداخت و ضمن اتهام زنی به ایران گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، متعهد شده تا هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ ای را ندهد. این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل مطرح نشده، اما در صورت طرح این موضوع در شورای امنیت، واشنگتن آماده به رای گذاشتن و بحث و گفتگو درباره آن است.

این مقام آمریکایی در ادامه با نادیده گرفتن خروج یکجانبه آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸، با بیان اینکه همه اعضای شورای امنیت خواستار بازگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل این توافق هستند، مدعی شد: «ایران است که در اجرای برجام مانع تراشی میکند و جلوی تلاش‌ها را می گیرد. اگر آن‌ها به توافق هسته‌ای برگردند ما هم به صورت متقابل باز می گردیم و این نقطه جایی است که ما اکنون در آن قرار داریم. ما الان آماده هستیم و ایران آماده نیست.»

این ادعا‌ها در حالی عنوان می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از توافق برجام خارج شد و فشار حداکثری علیه ملت ایران را اعمال کرد. با این وجود ایران به مدت یک سال به تعهدات خود در چارچوب این توافق متعهد بود. در مذاکرات اخیر بر سر احیای توافق هسته‌ ای ایران در وین مقامات کشورمان بر لغو کامل تحریم‌ها تمرکز داشته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها