بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی در بورس، بر مبنای زمان دقیق شروع و پایان یک کندل تنظیم شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۶۲۹۲۴
 
اندیکاتور کندل تایم چیست و چه کاربردی دارید؟
 
 

کندل تایم


بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی در بورس، بر مبنای زمان دقیق شروع و پایان یک کندل تنظیم شده‌اند. برای مثال، الگوی چکش که بر مبنای یک کندل بوده و گاها به آن کندل چکش نیز گفته می‌شود، سیگنال خود را بر اساس تغییرات قیمتی در یک تایم فریم مشخص صادر کرده و مدت زمان اثر آن نیز نهایتا تا دو سه تایم فریم بعدی ادامه خواهد داشت. اندیکاتور کندل تایم زمان دقیق باقیمانده از هر کندل در تایم فریم انتخابی (یا چند تایم فریم تحت نظر) را به معامله‌گر نمایش داده تا بتواند حداکثر استفاده را ببرد.


چگونه از کندل تایم استفاده نماییم؟


معامله‌گران معمولا از پلتفرم‌های معاملاتی همانند متاتریدر 4 یا 5 و یا از پلتفرم‌های ایرانی همانند مفیدتریدر (مربوط به کارگزاری مفید) استفاده کرده تا علاوه بر تحت نظر داشتن آنی چارت قیمتی، امکان معامله را داشته باشند. برای استفاده از این اندیکاتور (و یا هر اندیکاتور دیگر)، ابتدا باید فایل آن را به پوشه‌ی اندیکاتورهای پلتفرم معاملاتی انتقال دهید تا به لیست اندیکاتورهای پلتفرم اضافه شود. پس از آن، با یک کلیک ساده، اندیکاتور فعال شده و مدت زمان باقیمانده از کندل در تایم فریم انتخابی را نمایش می‌دهد.


کندل تایم چه کاربردی دارید؟


کندل تایم یکی از ساده‌ترین ابزارهای معامله در بازار بوده که در عین ساده بودن، بخشی از محاسبات ذهنی تریدر را سبک کرده تا وی بتواند با دقت بیشتری برروی سایر محاسبات خود تمرکز کند. اگر قرار بر کسب سود باشد، فرصت‌های اندکی وجود دارند که می‌توانند پتانسیل کسب درآمد را ایجاد نموده و قطعا در نظر گرفتن زمان از هر تایم فریم، بخش مهمی از مدیریت فعالیت‌های سرمایه‌گذاری است. برای بالا بردن شانس موفقیت در بازارهای سرمایه گذاری، تحلیل گرانی که به سبک تکنیکال یا پرایس اکشن وارد معاملات می‌شوند، دائما در حال تغییر تایم فریم چارت هستند.

تغییر تایم فریم گاها باعث شده تا تریدر زمان را از دست داده و مدت زمان باقیمانده از کندل فعلی را فراموش کند. از آنجاییکه بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی مستقیما به زمان باز شدن و بسته شدن کندل‌ها وابسته‌اند، فراموش کردن مدت زمان باقیمانده می‌تواند به معنای از دست رفتن پوزیشن ورود به معامله‌ی فعلی باشد. خصوصا در تایم‌فریم‌های کوچکتری همانند 1 دقیقه یا 5 دقیقه، تحت نظر گرفتن زمان بسیار دشوار خواهد بود. اما اندیکاتور کندل تایم، به سادگی مدت زمان باقیمانده را در گوشه‌ای از تصویر به شما نشان خواهد داد. نمونه‌ای از نمایش زمان باقیمانده، در تصویر زیر نمایش داده شده است:
 

اندیکاتور کندل تایم چیست و چه کاربردی دارید؟


الگوهای تک کندلی


الگوها نقش بسیار مهمی را در تحلیل قیمت دارایی بازی کرده و بخش مهمی از پرایس اکشن هستند. اگرچه به هیچ عنوان نباید صرفا با تکیه بر یک الگو معاملات را انجام داد، اما بعضی از الگوها قابلیت اتکای بالایی را از خود نشان داده‌اند. در میان الگوهای معاملاتی، الگوهای تک کندلی به دلیل نیاز به زمان کم، زودتر ظاهر شده و معامله‌گرانی که قصد انجام معاملات متعدد و کوتاه مدت دارند، به این الگوها بهای بیشتری خواهند داد. یکی از الگوهای تک کندلی که طرفداران بسیار زیادی دارد، کندل چکش است.


کندل چکش


هنگامیکه بازار روند نزولی به خود گرفته و پس از آن در یک کندل قیمت نسبتا افت کرده اما خریداران وارد بازار شده و قیمت را مجددا افزایش می‌دهند، کندل چکش شکل خواهد گرفت. بهتر است پیش از توضیحات بعدی، ابتدا تصویر این الگوی تک کندلی را مشاهده کنید:
 
اندیکاتور کندل تایم چیست و چه کاربردی دارید؟
کندلی که درون دایره‌ی قرمز قرار گرفته، کندل چکش نامیده شده که در انگلیسی نیز به آن Hammer candle یا Hammer Pattern گفته می‌شود. تفسیر این کندل بسیار ساده است، قیمت تا جایی فروریخته که خریداران احساس کرده‌اند حال موقعیت خرید است. کندل چکش تا وقتی که تایم فریم تکمیل نشود، هیچ سیگنال خاصی به تریدر نخواهد داد. از زمانیکه بسته شود، نهایتا دو یا سه کندل فرصت کسب سود وجود خواهد داشت.


کندل چکش و تایم کندل


فرصت کسب سود از الگوهای تک کندلی بسیار محدود بوده و در هر تایم فریمی که باشید، به اندازه‌ی دو یا سه کندل بعدی زمان خواهید داشت. اگرچه معامله کردن بر اساس یک کندل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اما اگر قصد معامله پس از الگوی چکش را داشته باشید، بهتر است اندیکاتور کندل تایم را روشن نگهدارید تا بتوانید از زمان دقیق بسته شدن تایم فریم فعلی مطمئن شده و به محض ورود به کندل بعدی، معامله‌ی خود را باز کنید.

در نقطه‌ی مقابل الگوی چکش، الگوی دیگری با نام ستاره دنباله دار وجود دارد که دقیقا برعکس چکش است. هنگامیکه در یک روند صعودی، بازار به بیشینه قیمت خود برسد، اما پس از آن فروشندگان شروع به فروش دارایی کرده و قیمت را کاهش دهند، می‌توان انتظار داشت که تغییر روند اتفاق افتاده و قرار است قیمت‌ها کاهش یابد. این الگو نیز همانند چکش، از مدل تک کندلی بوده و فرصت کسب سود محدودی را برای تریدر به همراه خواهد داشت.


کانال قیمت و کندل تایم


یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحلیلی، شناسایی کانال قیمت بوده و هر زمان که کندلی در خارج از کانال بسته شود، می‌توان انتظار تغییر روند را داشت. تریدرهایی که به صورت فعال در جلو مانیتور نشسته و روند تغییرات قیمت را نظاره می‌کنند، حتما باید از اندیکاتور کندل تایم استفاده نمایند تا مدت زمان باقیمانده از هر تایم فریم را بدانند. ممکن است قیمت فعلی از کانال خارج شده باشد، اما تا پایان تایم فریم، زمان زیادی باقی مانده باشد و قیمت بتواند خود را اصلاح کرده و به داخل کانال باز گردد.


دانلود رایگان کندل تایم


کندل تایم یک اندیکاتور کاملا رایگان و با نصب آسان برروی انواع پلتفرم‌های معاملاتی است. برای دریافت رایگان فایل نصبی این اندیکاتور می‌توانید به سایت آی آر بروکرز به نشانی Irbrokers.com مراجعه نمایید. راهنمای نصب این اندیکاتور نیز به زبان فارسی و مرحله به مرحله ارائه شده است. بهتر است مجددا یادآور شویم که برای معامله کردن، حتما باید از استراتژی معاملاتی استفاده نمود و صرفا با سیگنال ارائه شده توسط الگوها و اندیکاتورها، وارد معامله نشد.

برای دیدن الگوهای قدرتمند معاملاتی و یا آشنایی با انواع اندیکاتورها، کافی است وارد وبسایت آی آر بروکرز شده و لیست تمامی اندیکاتورها و الگوها را مشاهده نمایید و پس از مطالعه‌ی آن‌ها، از این ابزارها در نسخه دموی بازار استفاده کنید تا مطمئن شوید که استراتژی معاملاتی شما، مناسب ورود به بازار و سرمایه گذاری است. در صورتیکه استراتژی معاملاتی شما حتی در حساب دمو موفق نباشد، به هیچ عنوان نباید وارد سرمایه گذاری شوید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها