با حضور رئیس رسانه ملی از سه اثر داستانی کوتاه تولید شده در مرکز بسیج با محوریت سبک زندگی سردار شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی‌بن ابیطالب (ع) در دوران دفاع مقدس، رونمایی شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۸۲۳
به گزارش جام جم آنلاین، پیمان جبلی در ابتدای این آیین و ضیافت افطار ضمن خیرمقدم به مادر شهیدان زین‌الدین و آرزوی توفیق برای درک ماه مبارک رمضان، گفت: در محضر شهید سخن گفتن کار سختی است مگر همسنگر و یار شهید باشی که بتوانی دین رشادت‌های او را ادا کنی.

وی افزود: ما که کمترین هستیم، امروز توفیق همراهی با دوستان و همرزمان این شهید بزرگوار را پیداکردیم و امیدواریم در روز قیامت پاسخگوی اعمالمان باشیم و شرمنده شهدا نشویم. رئیس رسانه ملی گفت: متواضعانه اظهار شرمندگی می‌کنم که هنوز در رسانه ملی آنچنان که باید، آثاری شایسته و در تراز سرداران شهید تولید نشده و هر چند بسیار سعی شده، اما همچنان این حق بر گردن ما باقی است که برای این ستاره‌های پرفروغ آسمان شهادت کاری در خور و ماندگار ارائه کنیم.

جبلی تولید محتوا و نزدیک شدن به شهیدان را کار سختی برشمرد و افزود: نزدیک شدن به زندگی شهیدان کار پیچیده‌ای است و هنر ودل شیر می‌خواهد چرا که باید تصویری واقعی و قابل دسترس از شهیدان ارائه شود.
وی گفت: ما با حجم عظیمی از خاطرات شهدا روبروییم که اگر در جای دیگری بود، سینمای جهان و رسانه‌های غربی تاکنون صد‌ها فیلم سینمایی و مستند از آن ساخته بودند، در حالیکه در مقابل این حجم عظیم از گنجینه شهدا کارنامه تولیدات ما در فضای دفاع مقدس اندک است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تلاش سازمان برای گردآوری مستند و فیلم در حوزه دفاع مقدس گفت: ما نیاز به ثبت این خاطرات داریم. بخش اندکی از این خاطرات تبدیل به رمان یا داستان شده است. جبلی با قدردانی از عوامل مستند «شهیدانه زیستن» گفت: از سجاد معارفی کارگردان این مستند و همسرشان فاطمه السادات حسینی تهیه کننده این اثر که کار جذابی را تولید کردند، تشکر می‌کنم.
 
جبلی افزود: در این اثر کوتاه ما در مقام مشاهده‌گر در صحنه هستیم و سیره و رفتار شهید را از نزدیک می‌بینیم و بر کردار و منش والای آن شهید گواهی می‌دهیم که این گونه پرداخت و زاویه دید، جای قدردانی دارد.

مهدی رحمتی رئیس بسیج سازمان نیز با اشاره به تولیداتی که درباره شهدا انجام شده است، گفت: تلاش کردیم ادای دینی به شهدا کنیم و با ساختاری متفاوت تولیداتمان را افزایش دهیم.

وی فصل یک مستند «شهیدانه زیستن» را اثرگذار توصیف کرد و افزود: این گونه آثار به دلیل کوتاه بودن و نوع ساختارشان بسیار پذیرفتنی و پر پخش هستند. استقبالی که شبکه‌ها از این مستند داشتند ما را به ادامه تولید فصول بعدی امیدوار کرد. وی با اشاره به فصل دوم این مستند گفت: مخاطب به خوبی می‌تواند با این کار همذات پنداری کند. فیلم از ساختار متفاوتی برخوردار است که این ساختار، میزان تأثیرگذاری را دوچندان کرده‌است. تجلیل از زینب اسلام دوست، مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین و قدردانی از سجاد معارفی و فاطمه السادات حسینی عوامل مستند «شهیدانه زیستن» پایان بخش این مراسم بود.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها