این روزها بسیاری از مسوولان ارشد کشور به دنبال رمزگشایی از اتفاقات حاشیه‌ایی دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان در مشهد هستند اما پرسش این است که چه کسی دستور داده این بازی در مشهد برگزار شود. پاسخی که می‌تواند بسیاری از ابهامات را روشن کند.
کد خبر: ۱۳۶۲۵۹۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله مقدماتی جام جهانی، روز نهم فروردین در مشهد با نتیجه دو بر صفر از سد لبنان گذشت. این دیدار برای نخستین بار در چند دهه گذشته در خارج از تهران و در شهر مشهد برگزار شد اما برگزاری مسابقه با حواشی بسیاری همراه بود و مسئولان مختلف و ارشد مملکتی خواستار رسیدگی به اتفاقات و حاشیه‌های این مسابقه شدند.

با صدور این دستور از سوی رییس جمهوری، وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی در حال تحقیق و بررسی ابعاد مختلف اتفاقات دیدار ایران و لبنان در مشهد هستند و در روزهای گذشته میرشاد ماجدی و برخی از اعضای فدراسیون فوتبال برای پاسخگویی در کمیسیون‌های مختلف مجلس حضور یافته‌اند.

مطمئنا هیچ ایردی به اصل این مسئله و برگزاری بازی‌های تیم ملی در استان‌های مختلف کشور نیست چرا که این اتفاق در کشورهای توسعه یافته یک امر رایج است و تمامی مردم در همه استان‌ها می‌توانند بازی تیم ملی خود را تماشا کنند اما در چند هفته اخیر انتقادهای بسیاری نسبت به برگزاری این بازی در ایام نوروز در مشهد وجود داشته که اوج مسافرت‌های زیارتی و تفریحی به این شهر است و نشانه این ازدحام جمعیت در روز دیدار ایران با لبنان هم مشهود بود و اتفاقاتی مانند برخورد نامناسب در مقابل این ورزشگاه با برخی از زنان تماشاگر فوتبال صورت گرفت.

بررسی‌های نشان می‌دهد که برگزاری این بازی در شهر مشهد و انتقال مسابقه از تهران، در هیات رئیسه این فدراسیون به تصویب نرسیده و میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست این فدراسیون شخصا این تصمیم را گرفته است. البته برگزاری این بازی در یکی از شهرهای ایران (به جز تهران) پیشنهاد عزیزی خادم بود که با برکناری او در ۲۸ بهمن، تصمیم نهایی به میرشاد ماجدی، سرپرست این فدراسیون محول شد و او هم این تصمیم را بدون بررسی ابعاد مختلف این مسئله و در نظر نگرفتن سفرهای نوروزی، به مشهد منتقل کرد.

در واقع محل ایراد در این مسئله، پیش بینی نکردن ازدحام جمعیت در مشهد و مسیرهای عبور و مرور ورزشگاه امام رضا (ع) بود که پیش از این تجربه برگزاری یک بازی در ابعاد ملی را نداشت. در واقع این ورزشگاه پیش از این برای یک دیدار دوستانه ملی هم میزبان نشده و به یک باره در نوروز، میزبان بازی پایانی تیم ملی به این شهر محول می‌شود.

احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال و عضو هیات رئیسه که به طور همزمان ریاست هیات فوتبال خراسان رضوی را هم برعهده دارد و در این ماجرا به عنوان چهره‌های اصلی ایفای نقش داشت، درباره این میزبانی و اینکه عده‌ای او را به عنوان مقصر این تصمیم جلوه می‌دهند گفت: تصمیم‌گیرنده درباره این بازی یک نفر نبوده و مراحلی برای حضور تماشاگران وجود داشته است.

نکته عجیب اینکه میرشاد ماجدی برخلاف آنچه به نظر می‌آید، تصمیم‌گیرنده اصلی در برگزاری بازی ایران و لبنان در مشهد بوده است. او ظرف مدت دو ماه گذشته، خودش را پشت سر سخنگویی احسان اصولی پنهان کرده و تصمیماتش بیش از این که در جهت آرام کردن اوضاع و شرایط آشفته فدراسیون فوتبال باشد، در راستای تحکیم جایگاه خود در این فدراسیون برای دوره‌های بعدی بوده است.

باید از میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست این فدراسیون سوال کرد که آیا قبل از اتخاذ چنین تصمیمی و استعلام از نهادهای مختلف کشوری، به عواقب و تبعات میزبانی در شهر و ورزشگاهی که تجربه چنین رویدادی را نداشته، فکر کرده بود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها