دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به ضرورت نظارت بر وضعیت مرخصی زندانیان گفت: آمار زندانیانی که در مرخصی مرتکب جرم شده‌اند از سامانه‌های مربوطه استخراج و به دادستانی تهران اعلام شود.
کد خبر: ۱۳۶۲۵۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، علی صالحی در نشست کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی به وضعیت زندانیان شهر تهران که با حضور سرپرستان نواحی ۳۲ گانه دادسرا برگزار شد به تسریع در تعیین تکلیف وضعیت متهمان، محکومان و بازداشت شدگان با استفاده از نهاد‌های ارفاقی تأکید کرد.

وی نگهداری زندانیان تحت سامانه‌های هوشمند (پابند الکترونیک)، آزادی مشروط، تعلیق مجازات، اعطای مرخصی منجر به آزادی و معرفی به کمیسیون عفو و تخفیف مجازات ا از جمله مهمترین تسهیلات ارفاقی پیش‌بینی‌شده برای کمک به استخلاص زندانیان دانست.

دادستان عمومی و انقلاب تهران خطاب به سرپرستان نواحی ۳۲ گانه دادسرا افزود: آن دسته از نواحی دادسرای تهران که با پایش مستمر رفتار زندانیان عملکرد مناسبی در زمینه معرفی مددجویان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات ارفاقی داشته باشند، تشویق می‌شوند.

صالحی به افزایش حضور سرپرستان دادسرا‌ها و قضات و دادیاران پرونده‌های دارای زندانی در بازداشتگاه‌ها و ندامتگاه‌ها به منظور نظارت بر حسن رفتار مددجویان و شناسایی افراد واجد شرایط برای استفاده از این تسهیلات قانونی تأکید کرد.

وی همچنین اهمیت اشتغال زندانیان را یادآور شد و دستور داد در این زمینه با شرکت‌های بخش خصوصی همکاری شود و شعب اجرای احکام اسامی محکومان واجد صلاحیت را اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر پیگیری مستمر وضعیت زندانیان، قضات و سرپرستان دادسرا‌ها را مکلف کرد جمعیت کیفری را از لحاظ توانایی معرفی کفیل، سپردن وثیقه و وضعیت قرار‌های صادره بررسی کنند و افرادی را که تحت قرار‌های نامناسب نگهداری می‌شوند یا مستحق قرار بازداشت موقت نیستند؛ شناسایی و با صدور قرار‌های مناسب زمینه آزادی آن‌ها را فراهم کنند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها