نماینده مردم کرج ،فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران

وضعیت انتصابات در البرز رضایت بخش نیست

مهدی عسگری نماینده مردم کرج ،فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران استان البرزبه سوالات آنان پاسخ گفت.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۵۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت انتصابات دراستان البرز  گفت: ۷۰ درصد نیروهای انتصابی غیر بومی هستند که زیبنده استان البرز با پتانسیل های بالای منابع انسانی نیست.عسگری تاکید کرد: وقتی مدیری آشنا به استان البرز نباشد سال‌ها زمان می برد تا اشراف به موضوع پیدا کند.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم با کسری بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی، مدیریت کشور را تحویل گرفت ، بدهی ها را تسویه کرده و استقراض هم نداشته است تصریح کرد: انتظارات از دولت سیزدهم پس از گذشت هشت ماه فعالیت باید به نسبت بازده زمانی فعالیت آن باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به طرح واردات خودرو اشاره داشت و ادامه داد: واردات خودروبه کشور باید با توجه به شرایط دیده شده کنترل شود و اگر خودرو سازان نمی توانند نیاز داخلی را تامین کنند به همان میزان واردات داشته باشیم تا مطالبه مردم محقق شود.

عسگری به نیروگاه های آلاینده دراستان البرز اشاره کرد و گفت تذکراتی به وزیرنیرو برای نیروگاه های آلاینده داده شده است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن به موضوع محدویت های شعاع ۱۲۰کیلومتری پرداخت و گفت: شرکت هایی که دربین سال‌های ۹۴و۹۸ تاسیس شدند همچنان داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری هستند .

وی در ادامه به سفر استانی رئیس جمهور به البرز نیز اشاره کرد و افزود: درمجموع سفر خوبی بود ،یکی از موضوعات مترو بود که رئیس جمهور در بازدید از مترو قول های خوبی دادند.

نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس درمجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار ارزی برای مترو دیدیم و مهمترین مطالبه دیگر استان البرز درحوزه راه ادامه اتوبان همت است که نقش موثری درکاهش ترافیک دارد .

وی ادامه داد: یکی از معضلات اصلی در البرز بحث آب است که حق ابه ۵۵ میلیون مترمکعب از دو سد طالقان و امیرکبیر به البرز اضافه شده است و مشکل اصلی ایجاد  زیرساخت هایی مانند تصفیه خانه است  .

نماینده مردم کرج،اشتهارد وفردیس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البرز آخرین استان درسرانه های بیمارستانی  در کشوراست اضافه کرد:  سه بیمارستان کمالشهر، فردیس و سید الشهدا کرج درسفر رئیس جمهور به البرز مورد توجه قرار گرفت و اولین پروژه تاسیسی را در سفر رئیس جمهور به استان البرز در کشور داشتیم و آن هم بیمارستان کمالشهر بود که با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های خیرین مدرسه ساز ازدیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به البرز بود.

ارتقای درجه نیروی انتظامی ، تامین اعتباربرای تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری ازدیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به البرز بود که نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس درمجلس شورای اسلامی به آنها اشاره داشت.

وی گفت: ۱۱هزار میلیارد تومان مجموع مصوبات سفر رئیس جمهور به البرزبوده که بالاترین رقم برای یک استان محسوب می شود و با نامه سه نماینده مردم البرز درمجلس شورای اسلامی و استاندار به رئیس جمهوری بخش قابل توجهی نیز اضافه خواهد شد.

عسگری تاکید کرد: درخصوص ادامه پروژه همت از وزیر راه و شهرسازی طرح سوال داشتم و درسفر به استان البرز قول هایی داده است اگر پاسخی نداشته باشیم ازابزارهای نظارتی استفاده خواهیم کرد.

عسگری در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگاران نیز بیان داشت: اعتبارات عمرانی تملک دارایی البرز ۷۰ درصد افزایش یافته که این موضوع از زمان استان شدن البرز بی سابقه بوده و اعتبارات خوبی دربخش های محرومیت زدایی و نفت داشتیم .

کمبود آب و خشکسالی موضوع دیگری بود که نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس درمجلس شورای اسلامی به آنها اشاره کرد و افزود: انتقال ۱۰۰میلیون مترمکعب پساب تهران برای تغذیه مصنوعی دشت های استان البرز در سفر رئیس جمهور به این استان دیده شده که بخشی از مشکلات حوزه آب را مرتفع می سازد.

عسگری درخصوص دیگر اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان البرز نیز گفت: دراین سفر اعتباری به رسانه ها داده شده است.نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی درادامه به ناهنجاری های فرهنگی ناشی از مهاجرت بی رویه البرز اشاره کرد و افزود: سالانه ۱۲۰ هزار مهاجرت به استان البرز داریم که خود معادل جمعیت  یک شهرستان است .وی ادامه داد: اگر می خواهیم زیرساخت های فرهنگی ایجاد کنیم با این روند رو به رشد مهاجرت تعادل ایجاد نمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها