نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد

اجرای آزمایشی شفافیت آرای نمایندگان از هفته آینده

نمایندگان مردم در خانه ملت با بررسی دو فوریتی طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها موافقت کردند.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها با 193 رأی موافق، 53 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 262 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

شفافیت باید شامل همه قوا و دستگاه ها باشد

احد آزادیخواه به عنوان درخواست کننده دو فوریت بررسی طرح شفافیت شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، گفت: همان طور که مردم از نمایندگان مطالبه کردند یکی از اولویت های آن ها بحث شفافیت است، ما در این طرح آوردیم که مجلس باید شفاف باشد لذا مجلس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها در شفافیت پیشگام خواهند بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس، افزود: نکته قابل تامل اینکه مردم آیا شفافیت را فقط از مجلس می خواهند یا مطلق شفافیت را درخواست می کنند؟ شفافیت نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت های دولتی، شوراها، وزارتخانه ها و یا بانک های عامل آیا درخواست مردم هست یا خیر. ما امروز پیشتاز در شفافیت هستیم اما شفافیت نباید در مجلس خلاصه شود بلکه به تمام دستگاه های اجرایی باید سرایت کند.

وی با اشاره به مطالبات پیوسته مردم درباره شفافیت در حوزه های انتخابیه، یادآور شد: وقتی درباره تبصره 18 قانون بودجه 1401 که بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان است صحبت می کنیم باید مشخص شود که این مبالغ در مجلس است یا دستگاه های اجرایی؟ لذا شفافیت باید جایی باشد که بودجه در آن جا است از این رو باید مراقب باشیم که آدرس اشتباه به مردم ندهیم و مجلس باید آدرس دقیق به مردم دهد.

آزادیخواه با اشاره به جزئیات طرح مذکور، گفت: در این طرح آوردیم که شفافیت شامل تصمیمات هیات وزیران، موسسات شرکت های دولتی، بانک ها، سازمان صدا و سیما، شهرداری ها، کمیته امداد امام، جمعیت هلال احمر، شوراهای شهر، شورایعالی استان ها، قوای قضائیه و مقننه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کانون وکلا، اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون باشد. مجلس انقلابی برای یکبار باید تکلیف شفافیت را نه تنها برای خود بلکه برای همه مجموعه ها مشخص کند.

وی تصریح کرد: اطلاق شفافیت باید شامل همه قوا شود و ما امروز باید به مردم اعلام کنیم که به این دو فوریت چه رأی خواهیم داد.

منبع: خانه ملت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها