با شعار "احترام به طبیعت، احترام به زندگی است"

پاکسازی پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر به همت دوستداران طبیعت

جمعی از فعالان زیست محیطی با حضور در پارک ملی بوجاق اقدام به پاکسازی این منطقه از زباله‌های جامانده از نوروز و سیزده به در کردند.
کد خبر: ۱۳۶۲۱۴۱

به گزارش جام حم آنلاین گیلان،دوستداران طبیعت با شعار “احترام به طبیعت، احترام به زندگی است” سعی داشتند «نه به ریختن زباله» را به عنوان یک فرهنگ ترویج کنند.

این برنامه با حضور محیط بانان اداره بوجاق بندر کیاشهر، پاسگاه سفیدرود، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با همت و سمن‌های مردمی؛ شرکت تعاونی پسماند پردازگر بوجاق بندر کیاشهر، موسسه پیشگامان محیط زیست و مشارکت هیئت ورزش‌های همگانی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، رفتگران طبیعت برگزار شد.

در پایان با اهدای لوح سپاس از سوی موسسه پیشگامان محیط زیست، مدیر پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر و رییس پاسگاه سفیدرود به پاس زحمات و تلاش‌هایشان مورد تقدیر قرار گرفتند.

بوجاق نخستین پارک ملی خشکی دریایی ثبت شده در ایران بوده و نزدیک به ۳۳۰۰ هکتار وسعت دارد. این پارک خشکی دریایی است که ۱۶۰۰ هکتار از وسعت آن را منطقه دریایی و ۱۶۰ هکتار نیز محوطه تالابی تشکیل می‌دهد بقیه مساحت این پارک ملی شامل محوطه خشکی شده و به زمین‌های ساحلی و جلگه‌ای تقسیم می‌شود.

این پارک در شمال دریای خزر و در سمت جنوب بندر کیاشهر واقع شده و از غرب به رودخانه اوشمک و از شرق شهر زیبا کنار و سمت شرق نیز به تأسیسات صدا و سیما در کنار روستای امیر کیاسر متصل است. در سال ۱۳۸۱ بود که منطقه بوجاق جز پارک‌های ملی ایران شد و به عنوان سرمایه ارزشمند و گران بهای طبیعی استان گیلان به شمار می‌رود و در حفظ و حراست آن هیچ گونه اهمال کاری پذیرفته نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها