دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت:‌ تصمیم‌گیری در مورد معاملاتی شدن سهام عدالت منتظر تصمیم شورای عالی بورس است.
کد خبر: ۱۳۶۲۱۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، پیمان حدادی در گفتگو با فارس در مورد اینکه آیا نمایندگان سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر به موقع معرفی می‌شوند، گفت: براساس مصوبه 13 بهمن 1400 شورای عالی بورس، وزیر امور اقتصادی و دارایی در 2 اسفند سال گذشته نماینده حقیقی شورای عالی بورس و نماینده وزارت اقتصاد را برای کارگروه سه نفره امور مجامع سهام عدالت معرفی کرد. همچنین کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم نماینده خود را معرفی کرد و بنابراین کارگروه سه نفره برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت در روش غیرمستقیم به تناسب هر مجمع و هر رشته معرفی می‌شوند.

وی همچنین گفت: جلسات کارگروه تعیین نماینده سهامداران غیرمستقیم برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر به طور مرتب برگزار می‌شود. در روز چهارشنبه 24 فروردین هم جلسه برگزار شد و نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم در این جلسه حضور داشت. ممکن است برخی هفته‌ها به خاطر ضرورت بیش از یک جلسه برگزار شود.

حدادی این را هم گفت: نماینده سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم به تناسب فعالیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر یک فرد را به عنوان نماینده سهامداران معرفی می‌کند تا مجمع شرکت‌ها سر وقت برگزار شود. برای سهامداران روش مستقیم هم خود سهامدار عدالت هم می‌تواند در مجامع شرکت کند.

دستیار ویژه سهام عدالت رئیس سازمان بورس در مورد اینکه آیا مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر معطل معرفی نمایندگان می‌مانند گفت: تاکنون موردی وجود نداشته. قبلا هم نمایندگان سهام عدالت برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر معرفی شدند. برای مجامع آینده نیز نماینده سهامداران معرفی می‌شوند.

حدادی افزود: یکی از اعضای کارگروه عضو حقیقی شورای عالی بورس است که معرفی شده است و یکی از اعضا هم نماینده وزارت اقتصاد به عنوان متولی اصلی سهام عدالت برای مجامع امور سهام عدالت معرفی می‌شود و یک نفر هم از طرف کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انتخاب می‌شود که این کارگروه تاکنون یک جلسه برگزار کرده. همچنین کارگروه دیگری برای اصلاح آئین‌نامه معاملاتی سهام عدالت با حضور 10 نهاد و سازمان تشکیل می‌شود که این کارگروه هم تاکنون چهار جلسه برگزار کرده است و جلسه بعدی آن برای اصلاح آئین‌نامه سهام عدالت هفته آینده برگزار خواهد شد. تاکنون بخشی از آئین‌نامه اجرایی اصلاح شده و بخشی نیز در دستور اصلاح قرار دارد.

حدادی این را هم گفت: گاهی به تناسب موضوعات روز که پیش می‌آید جلسات اصلاح آئین‌نامه سهام عدالت به عقب می‌افتد. مثلا وقتی که موضوع تقسیم سود سهام عدالت مطرح بود، بحث اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت به تعویق افتاد.

دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد اینکه معاملات سهام عدالت از چه زمانی آزاد می‌شود گفت: بستگی به تصمیم شورای عالی بورس دارد که هنوز تصمیم نگرفته‌ است.

حدادی همچنین در مورد سود شرکت‌های غیربورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت نیز گفت: این هم از موضوعاتی است که در جلسه بعدی کارگروه سهام عدالت و شورای عالی بورس در مورد آن صحبت می‌شود. هنوز بخشی از سود شرکت‌های وصول شده و به خزانه واریز شده و بخشی نیز هنوز وصول نشده است. باید سود شرکت‌های غیربورسی هم تجمیع شود و بعد از آن شورای عالی بورس تصمیم می‌گیرد، چگونه این سود برای سهامداران واریز شود.

وی این را هم گفت:‌ البته بخشی از سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر صرف افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌شود و بخشی نیز برای توزیع بین سهامداران اختصاص می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها