سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که این کشور هرگونه تهدید هسته‌ ای بالقوه را بسیار جدی می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۶۲۱۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت: واشنگتن تلاش خواهد کرد که به سریعترین حالت ممکن به ارسال تسلیحات به اوکراین بپردازد.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود: «بسته اخیر کمک‌های امنیتی، با مشاورت با اوکراینی‌ها به خصوص با توجه به نیازهایشان در دونباس تصمیم گیری شده است».

کربی ادامه داد: «ارسال سامانه‌ های ضد موشکی استینگر بیشتر به اوکراین را بعید نمی‌دانیم».

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «عقب نشینی نیروهای روسیه از کی‌یف و از شمال اوکراین، نمی‌تواند این عقیده را ایجاد کند که تهدید علیه کی‌یف از بین رفته است».

وی تاکید کرد: «هر گونه تهدید بالقوه هسته‌ ای را بسیار جدی می گیریم».

این در حالی است که «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز پنجشنبه تصریح کرد که هنوز شواهدی از تغییر وضعیت استقرار یا آرایش‌ نظامی نیروها و تجهیزات روسیه در جهت آماده‌باش هسته‌ای چند ماه پیش این کشور مشاهده نشده است.

ویلیام برنز، با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح‌ های هسته‌ ای گفت: «مشخصاً ما در این مورد بسیار نگران هستیم. با توجه به سرخورده شدن احتمالی [ولادیمیر] پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) و سران روسیه و با توجه به شکست‌هایی که آنها در سطح نظامی متحمل شده‌اند هیچ‌ کدام از ما نمی‌توانیم احتمال توسل به سلاح‌ های هسته‌ ای تاکتیکی را سرسری بگیریم.»

او با وجود این در ادامه گفت: «با آنکه ما شاهد لفاظی‌هایی از جانب کرملین بوده‌ایم و آنها [گفته‌اند که] سطح آماده‌باش هسته‌ای را افزایش می‌دهند، ما هنوز شاهد نشانه‌های عملی در خصوص تغییر نوع استقرار یا آرایش‌های نظامی، از نوعی که بتواند آن نگرانی‌ها را افزایش دهد، نبوده‌ایم.»

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها