داود میرزائی ظهر امروز در جلسه هیأت اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه با بیان اینکه تسریع در تعیین افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی ضروری است اظهار کرد: باید تکلیف افزایش مزد و مزایای مزدی بازنشستگان مشخص شود زیرا خواسته‌ بازنشستگان صدور احکام جدید قبل از پایان فروردین و پرداخت مستمری افزایش یافته در اولین ماه سال است.
کد خبر: ۱۳۶۱۹۱۴

به گزارش جام جم آنلاین ساوه وی با بیان این‌که حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند، افزود: اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون سازمان تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان باید زودتر اعلام و اجرائی شود.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه ضمن تأکید بر ضرورت تحقق عدالت و صیانت از حقوق این قشر اظهار امیدواری کرد؛ با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و بر اساس الزامات قانونی شاهد افزایش حقوق مناسب برای آنان باشیم.

میرزائی اظهار امیدواری کرد؛ با برگزاری جلسات کارشناسی، تخصصی و در نظر داشتن شرایط معیشتی بازنشستگان، نرخ تورم افسارگسیخته، بهترین تصمیم جهت افزایش میزان مستمری‌ها و ایجاد رضایتمندی این قشر اعمال شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به افزایش حقوق جامعه‌ کارگری در سال گذشته گفت: این افزایش نتوانست نظر ۱۰۰ درصدی جامعه‌ کارگری را محقق کند هرچند نسبت به سال‌های مشابه شرایط بهتر بود.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: متأسفانه تقارن این افزایش با خبر حذف ارز ترجیحی و تورم در پایان سال، شیرینی افزایش حقوق کارگری را از بین برد و قدرت خرید را به شدت کاهش داد.

میرزائی افزود: انتظار می‌رود دولت با کنترل قیمت‌ها، بار دیگر شاهد افزایش قدرت خرید جامعه‌ کارگری و بهبود وضعیت معیشت کارگران باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به این‌که سازمان تأمین اجتماعی در فروردین هرسال دچار کمبود بودجه ناشی از عدم دریافت مطالبات از کارفرمایان می‌شد، گفت: وزیر کار در چند ماه اخیر اعلام کرد که کمبود ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومانی و قرض از بانک رفاه را پوشش و جبران کردیم که متأسفانه هنوز این موضوع شفاف نشده که این منابع از کجا تأمین و چگونه جبران شد که در گذشته کم و کسری و کمبود منابع تأمین نمی‌شد.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه ادامه داد: این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی همچنان اعلام می‌کند با کمبود منابع مواجه است و بانک رفاه محدودیت‌هایی ایجاد کرده و مسئولان تأمین اجتماعی از محل سرمایه‌گذاری شستا و خلأ و کمبودها را جبران می‌کنند که خدشه‌ای به منابع وارد نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها