وزارت امور خارجه به‌منظور تشویق اتباع خارجی شرکت‌ کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پیشنهاد کرد برای متقاضیان سفر به ایران در آن ایام ویزای رایگان صادر شود.
کد خبر: ۱۳۶۱۳۶۸

 به گزارش جام جم آنلاین، به موجب این طرح پیشنهادی، اتباع کشورهایی که تیم‌های فوتبال آنان موفق به صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است، می‌توانند درخواست روادید رایگان برای یک‌ یا دو بار ورود و بیش از آن با مدت اعتبار دو ماهه و اقامت ۲۰ روزه از طریق ثبت درخواست ارائه کنند.

همچنین اتباع تمام کشورها (به‌جز اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش، سومالی، سریلانکا) که تابع شرایط روادید جهانگردی بوده و همچنین اتباع کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا که روند اخذ روادید آن‌ها مانند قبل از طریق درخواست قبلی و انجام بررسی‌های لازم خواهد بود، در صورت ارائه بلیت از مبدأ دوحه می‌توانند از طریق ثبت درخواست و درج تصویر بلیت در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) درخواست روادید رایگان یک‌ بار، دو بار ورود یا ورود متعدد با مدت اعتبار دو ماهه و اقامت ۲۰ روزه را داشته باشند.

اتباع تمام کشورهایی که (به‌جز کشورهای یاد شده) که از وزارت ورزش و جوانان متوقف فیه خود نامه مبنی بر گواهی شرکت فرد را ارائه کنند، می‌توانند به شرط ثبت درخواست روادید و درج تصویر گواهی از وزارت ورزش خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) نسبت به درخواست روادید فوق اقدام کنند.

در صورت ارائه یادداشت رسمی توسط وزارت خارجه کشور متوقف فیه یا نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی خارجی در ایران مبنی بر اعلام شرکت فرد یا افراد متقاضی می‌توانند روادید متعدد رایگان با مدت اعتبار دو ماهه با مدت ۲۰ روز را به شرط ثبت درخواست و درج تصویر یادداشت رسمی به زبان‌های فارسی و زبان مد نظر کشور خود در سامانه (در محل در نظر گرفته شده) ارائه دهند.

اتباع کشورهایی که از طریق ترانزیت تمایل به شرکت در جام جهانی قطر را دارند، با ارائه مدارک لازم (در سامانه روادید) می‌توانند درخواست روادید متعدد رایگان با مدت اعتبار دو ماهه با مدت ۲۰ روزه را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، با پیشرفت جوامع و ماشینی‌شدن زندگی در سال‌های اخیر، ورزش به عنوان فعالیتی پویا، نقش و جایگاه بارزی در زندگی مردم داشته و به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است.

ورزش با تولید سرمایه از طریق بلیت‌فروشی، حمایت مالی و حق پخش تلویزیونی به یک پدیده اقتصادی مهم در جهان تبدیل گشته است.

تلفیقی از «گردشگری» به عنوان بزرگ‌ترین صنعت جهان و «ورزش» به عنوان یکی از صنایع بزرگ و با اهمیت در دنیای کنونی، یکی ازشگفت‌انگیزترین صنایع خدماتی مدرن را به نام صنعت گردشگری ورزشی به وجود آورده است.

بر این اساس و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و ورزشی موجود در رویداد جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر برای کشورمان، وزارت امور خارجه در راستای تشویق اتباع خارجی شرکت‌کننده در این رویداد برای سفر به ایران، طرح صدور روادید رایگان برای متقاضیان سفر به کشورمان از میان شرکت‌کنندگان در رویداد مزبور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به دولت ارائه کرده که در حال حاضر در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مراحل بررسی کارشناسی را می‌گذراند.

خاطر نشان می‌شود تیم ملی فوتبال ایران برای ششمین بار به رقابت‌های جام جهانی صعود کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها