فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار لازم در منطقه ما وجود دارد و ایران و کشورهای همسایه امنیت این آب‌ها را تامین می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۶۱۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، دریادار امیر ایرانی در آیین استقبال همزمان از ناوگروه ۸۰ رزمی، آموزشی و ناوگروه اعزامی به رزمایش آیونز ۲۰۲۲ (آیمکس) هندوستان گفت: این کشور‌ها اگر برای دید و بازدید و تبادل دانش می‌خواهند بیایند، مشکلی نیست، اما اینکه بخواهند در حوزه برقراری امنیت ورود پیدا کنند باید بگوییم که امروز جمهوری اسلامی ایران چنین موضوعی را نمی‌پذیرد.

هم‌اکنون در منطقه خلیج فارس علاوه بر آمریکایی ها، بسیاری از کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و انگلستان نیز دارای کشتی جنگی ثابت و یا کشتی‌های جنگی که دائم متحرک هستند.

همچنین کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند قطر، بحرین و عربستان بخشی از سواحل خود را در اختیار نیرو‌های آمریکایی و اروپایی برای استقرار ناوگان دریایی خود گذاشته اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در ادامه این مراسم گفت: همزمان برای شرکت در رزمایش نیرو‌های دریایی کشور‌های اقیانوس هند «آیونز» ناوشکن تمام‌ ایرانی دنا با اقتدار حضور پیدا کرد و در همه تمریناتی که پیش‌بینی شده بود با موفقیت نقش‌آفرینی کرد.

گفتنی است، ناوگروه رزمی، اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی و ناوگروه شرکت کننده در رزمایش آیونز ۲۰۲۲ بعد از هزاران مایل دریانوردی و حضور در رزمایش مرکب کشور‌های همسایه اقیانوس هند، صبح امروز در اسکله ایران بندر منطقه سوم نبوت دریایی کنارک پهلو گرفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها