احتمالا یکی از سوالات مهمی که بعد از خرید IPTV ذهن شما را درگیر خواهد کرد میزان مصرف اکانت آیپی تیوی خواهد بود .
کد خبر: ۱۳۶۱۳۴۳
احتمالا یکی از سوالات مهمی که بعد از خرید IPTV ذهن شما را درگیر خواهد کرد میزان مصرف اکانت آیپی تیوی خواهد بود . با توجه به نرخ بالای اینترنت در کشور ما ، این موضوع را حتما باید در نظر بگیرید . زیرا برای مثال اینترنت موبایل برای استفاده از اکانت آیپی تیوی واقعا به صرفه نیست .

معمولا پیشنهاد اول ما این است از شرکت هایی اینترنت تهیه کنید که تعرفه پهنای باند نامحدود را هم ارائه کنند . این یکی از بهترین روش ها برای کسانی است که می خواهند از اشتراک آیپی تیوی بدون دغدغه استفاده کنند .

اگرچه میزان مصرف حجم به کیفیت کانال ها بستگی دارد، اما تماشای IPTV به مدت یک ساعت تقریباً برابر است با دانلود یک فایل ویدیویی با طول یک ساعت است .

 با فرض اینکه حجم ویدیوی یک ساعته بین 500 تا 800 مگابایت متغیر است ، تخمینی از میزان دیتای اینترنت مورد نیاز برای تماشای IPTV به شما می دهد. بر این اساس ، اگر قصد دارید دو ساعت در روز IPTV تماشا کنید، حداقل به 30 گیگابایت ترافیک داده در ماه نیاز خواهید داشت .

در این جدول نحوه محاسبه مصرف حجم اکانت آیپی تیوی برای کیفیت های مختلف صدا و تصویر را ارائه کرده ایم که می توانید مطابق محتوای مورد نظر خود مصرف حجم را محاسبه کنید .

 
IPTV چقدر اینترنت مصرف میکند؟


چگونه می توانم مصرف اینترنت خود را هنگام پخش استریم کاهش دهیم؟


مصرف داده می تواند با افزایش سرعت اینترنت افزایش یابد  زیرا با افزایش سرعت بافر حجم بیشتری از دیتا را دریافت میکنید.

اگر محدودیت حجم  دارید ، نحوه مدیریت  بر مصرف حجم خود را پیدا کنید که به شما اخطار مصرف حجم را اعلام کند .

ترجیحا شبکه و فیلم و سریال را با کیفیت SD پخش کنید .

مطمئن شوید که برنامه یا دستگاه استریمینگ شما خاموش است و بدون اطلاع شما دیتا مصرف نکند .

از یک آنتن برای تلویزیون زنده محلی خود استفاده کنید و در موارد غیر لازم از اینترنت برای پخش تلویزیون استفاده نکنید .

ویدیوهایی را که بارها و بارها تماشا خواهید کرد را ترجیحا دانلود کنید.

ارائه دهنده اینترنت بدون محدودیت حجم را انتخاب کنید.
 


یک فیلم ۲ ساعته چند گیگابایت است؟


به طور متوسط در کیفیت 1080 یک فیلم 2 ساعته حدود 7 یا 8 گیگابیت بر ثانیه مصرف می کند. اگر بخواهید فیلمی را با کیفیت متفاوتی مانند 720p تماشا کنید، حدود 0.9 گیگابایت در ساعت استفاده می کنید. 2K حدوداً 3 گیگابایت و کیفیت 4K حدودا 7.2 گیگابایت در ساعت استفاده می کنند .


آیا برنامه مورد استفاده تاثیر در مصرف حجم IPTV دارد ؟


به طور کلی خیر تفاوتی ندارد که از چه برنامه ای برای دیدن اکانت آیپی تیوی استفاده می کنید و میزان مصرف حجم فقط و فقط به کیفیت ان فیلم یا شبکه بستگی دارد . اگر چه در برخی از سرویس های VOD امکان تعیین کیفیت وجود دارد .


آیا می توان کیفیت شبکه تلویزیونی را در اشتراک IPTV مطابق سرعت اینترنت تغییر داد؟


با توجه به اینکه در سرویس آیپی تیوی امکان تعیین کیفیت وجود ندارد شما می توانید فقط بر اساس استریم های ارائه شده در سرویس آیپی تیوی کیفیت را انتخاب کنید . برخی شبکه ها در هر سه کیفیت مختلف ممکن است ارائه شده باشند .


بررسی میزان مصرف اینترنت


شما می توانید جهت اطمینان از میزان مصرف حجم اینترنت خود پیش از خرید اقدام به تهیه تست رایگان IPTV کرده و به صورت ازمایشی محتوای مورد نظر خود را برای بازه های زمانی مختلف تست کنید و با توجه به تخمین مصرف خود در طول شبانه روز ، اقدام به تهیه ایترنت از پروایدر مورد نظر خود کنید .
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها