افزون بر این اسامی دیگری به یک شرکت حمل و نقل بین المللی طبق نوع فعالیتی که در زمینه حمل و نقل کالا انجام می دهد، اختصاص پیدا کرده است. از آن جا که کار این شرکت ها نقش بسیار مهمی در تجارت بین المللی ایفا می کند، در این مقاله به شرح وظایف یک شرکت حمل و نقل بین المللی و سایر نکات آن میپردازیم.
همانگونه که اشاره کردیم انواعی از شرکت های فعال در قسمت حمل و نقل بین المللی وجود دارند همچون شرکت های کریر و فورواردر. مدیریت این شرکت های حمل و نقل بین المللی خصوصی است و همین امر موجب شده تا پرسنل توانا و متخصصی به کار گرفته شوند و امکان رشد و پیشرفت داشته باشند که در ارتقا سطح شرکت تمام تلاش خود را به کار می گیرند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت پست بین المللی آتا اکسپرس از طریق آدرس
www.ata-exp.com/fa/77 مراجعه فرمایید.
خدمات اصلی و مشخصات پست بین المللی چیست؟
پست بین الملل خدمات زیادی دارد که هر یک از شرکت ها این خدمات را برای رضایت مشتریان خود ارائه می دهند. برخی از این خدمات عبارت می باشد از :
۱. پست اکسپرس
یکی از بهترین خدماتی که شرکت ها برای پست بین الملل به مشتریان خود ارائه می دهند پست اکسپرس می باشد. زمانی که شما از این نوع خدمات استفاده کنید خیالتان راحت است که بسته پستی مورد نظر در کمترین زمان ارسال می شود. قیمت پرداختی در این روش بسیار به صرفه می باشد و نسبت به مزیت هایی که دارد به نوعی ارزان به شمار می رود. شما اگر از این روش استفاده کنید هر زمان که مایل باشید می توانید با استفاده از کد رهگیری بسته پستی خود را مورد رهگیری قرار دهید.
۲. خدمات گمرکی
بیشتر شرکت های پستی دارای انبار در فرودگاه امام خمینی هستند و به همین دلیل در کمترین زمان می توانند بارها و بسته های پستی شما را ترخیص نمایند. شما باید بدانید که هزینه ترخیص کالا جداگانه می باشد و در زمان انتخاب پست بین الملل این مسئله را کارشناسان شرکت به شما بازگو خواهند کرد.
۳. صادرات
یکی از خدمات دیگری که در پست بین الملل وجود دارد این است که شما می توانید برخی از کالاهای خود را از این طریق به کشورهای خارجی صادر کنید. کالاهایی تنها می توانند از این طریق صادر شوند که نیاز به مجوز نداشته باشند و البته برخی از آنها هم که نیاز به مجوز دارند را باید بررسی کنید و مجوز آنها را دریافت نمایید تا بتوانند به خارج از کشور ارسال شوند.
شرکت پست بین المللی آتا
آتا کلیه ی نیاز های شما مشتریان عزیز را از خرید و حمل کالا تا ترخیص با حداکثر سرعت و حداقل هزینه به انجام میرساند.
ارجعیت ما بر ارائه سرویس به مقاصد کلیدی سراسر دنیا می باشد و با داشتن هاب بین المللی درمناطق تجاری دنیا تخصص گسترده عملیاتی را دارا می باشد و همچنین از طریق سرویس حمل یکسره، سریع ترین زمان تحویل را فراهم آورده است.
آتا با ارائه خدمات منحصر به فرد همچون حمل کالا و ترخیص یک روزه بسته با بهره مندی از مدیران با تجربه و پرسنل متخصص جهت رسیدن به اهداف عالی خود و تبدیل شدن به بزرگترین و معتبرترین شرکت پست سریع بین المللی درخاورمیانه گام برمیدارد.
این شرکت با امکاناتی وسیع از جمله پرواز مستقیم به چین و دبی ارسال بسته های پستی را به تمام کشور ها حداقل 24 ساعت زودتر از حد معمول به انجام می رساند.
آرمان ما ارائه خدمات با سرعت بالاتر امنیت بیشتر و کیفیت برتر است که در راستای تامین رضایت مشتریان گرامی تحقق می یابد.
آتا با فراهم آوردن طیف وسیعی از سرویسهاو راهکارهای زنجیره حمل و نقل تحت آخرین استاندارد جهانی، و در سایه پشتوانه دانش فنی و تعهدات حرفهای خود، توانسته بعنوان یکی از خوشنامترین سرویس دهندگان بین المللی در زمینه خدمات لجستیک و پست شناخته شود.
شبکه وسیع خدمات، پوشش بینالمللی، کثرت نمایندگان در کنار سرعت، امنیت، دقت و هزینه مناسب خدمات، مشتریان را بینیاز از تحقیق و بررسی گزینه های دیگر کرده و آتا را انتخاب اول برای دریافت خدمات لجستیک و پست بینالملل می نماید.
هر معامله ای توسط سیستم عملیاتی مستقل آتا پشتیبانی می گردد. عملیات در بردارنده حمل و نقل زمینی، کوریر، نرم افزار فناوری اطلاعات سفارشی،مستندات جامع و سیستم سخت افزاری با کیفیت برای شبکه موثر می باشد. برای تسهیل در تحویل 24 ساعته، تیم امور مشتریان در دفتر تهران برای ارائه خدمات در دسترس می باشند.
ما به دارایی های انسانی خود که بعنوان یک مزیت رقابتی محسوب میشود ایمان داریم. برای طی کردن مسیر پیشرفت، تمام کارکنان از شبکه های توسعه کاری منتخب شده اند. آموزش فشرده شامل برنامه هایی جهت تشویق در ارتباط متقابل و از طرفی ایجاد محیطی برای انگیزه و رشد شخصی افراد می باشد. چنین برنامه هایی از توسعه مهارت تخصصی عملیات، تدارکات و مدیریت حمل و نقل پشتیبانی می کند؛ سیستمی برای ارزیابی سالانه صلاحیت حرفه ای کارکنان ما.
آتا در تلاشی مضاعف جهت ارائه سرویسی بهتر با استفاده از اطلاعات آماده، سالانه در مسیر پیشرفت سرمایه گذاری می کند.
بخش های مختلف یک شرکت حمل و نقل بین المللی و وظایف هر کدام
مدیریت: وظیفه این قسمت پاسخگویی به تماس ها و شکایات سازمان های مربوطه است. از وظایف اصلی این قسمت تلاش برای پیشبرد اهداف شرکت و توسعه فعالیت آن می باشد.
ترافیک-واردات: وظیفه این قسمت رسیدگی و نظارت بر تمامی کالاهای وارداتی است و بایستی خدمات قابل قبولی به واردکنندگان ارائه دهد.
ترافیک-صادرات: وظیفه این بخش ارائه خدمات به صادرکنندگان به منظور بارگیری محموله های صادراتی و صدور اسناد مربوطه است.
امور مالی: این قسمت وظیفه انجام امور تسویه حساب با مشتریان را بر عهده دارد. علاوه بر این بایستی هزینه های شعب و نمایندگی های شرکت را نیز کنترل نماید. همه این وظایف بایستی تحت نظر مدیریت صورت گیرد.
بازاریابی و فروش: از این قسمت به عنوان قلب هر سازمانی یاد می شود چرا که اگر به صورت موثر و مفید فعالیت کند منجر به درآمدزایی بیشتر یک شرکت حمل و نقل بین المللی می شود. شرکت های کوچک در زمینه حمل و نقل بین المللی می توانند با سرمایه گذاری بر روی این قسمت مسیر موفقیت خود را هموار کنند.
امور اداری و اجرایی: همانطور که مشخص است وظیفه این قسمت انجام امور خارجی شرکت حمل و نقل بین المللی از جمله اموری مانند بارگیری و تخلیه کالاها در گمرک، اخذ مجوزها و اسناد و مدارک مربوطه از سازمان های مختلف برای رانندگان، اخذ ترخیصیه و قبض انبار برای کالاهای وارداتی و اخذ بارنامه برای کالاهای صادراتی از شرکت کشتیرانی، انجام امور بانکی و غیره.
نویسنده: سئو مهام - سئو - seo
شرکت سئو - سئو