سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و مبارزات رهایی بخش مردم آن، تصریح کرد: تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی با مشارکت همه ساکنین اصلی آن است.
کد خبر: ۱۳۶۱۲۱۶
به گزارش جام جم آنلاین، خطیب زاده در واکنش به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی گفت: نژادپرستی، سرکوب، کشتار، زندانی کردن، محرومیت‌های دامنه دار و تحقیر روزانه ملت مظلوم فلسطین و همچنین تروریسم عریان رژیم آپارتاید صهیونیستی ریشه اصلی همه ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه، مبارزه با اشغالگران را حق مشروع، بدیهی و طبیعی مردم بی‌دفاع فلسطین و پاسخی در قبال تعرض‌های مکرر صهیونیست‌ها به اماکن مقدسه بیت المقدس و جنایات و تجاوزات مستمر رژیم غاصب اسرائیل علیه مردمی که تحت مضایق و محرومیت‌های شدید در قدس شریف و سایر اراضی فلسطین قرار دارند، دانسته و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و مبارزات رهایی بخش مردم آن تاکید کرد.

خطیب زاده از همه ملت‌ها، دولت‌ها و مجامع بین المللی خواست تا در جهت تامین امنیت مردم فلسطین بر اساس اصل دفاع مشروع از خود در مقابل اشغال و تروریسم رژیم آپارتاید صهیونیستی، عمل کرده و مانع تجاوزات و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در فلسطین شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تنها راه حل بحران فلسطین را برگزاری همه پرسی با مشارکت همه ساکنین اصلی فلسطین دانست و افزود، با توجه به خوی سرکش، قانون‌گریز و عهدشکن رژیم جعلی صهیونیستی، مقاومت تنها انتخاب ملت تحت اشغال فلسطین برای وادار کردن این رژیم اشغالگر به پذیرش راه حلی دموکراتیک برای آزادی قدس شریف و تعیین سرنوشت فلسطین است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها