اهل‌سنت به هتک حرمت حرم رضوی واکنش شدید نشان دادند

چاقوی وهابیت تکفیری علیه وحدت شیعه و سنی

کد خبر: ۱۳۶۱۰۹۴
متاسفانه دستان ناپاکی از آستین دشمن برآمد و حادثه تلخ مشهد را رقم زد و دل بسیاری از مسلمانان را به درد آورد. من به عنوان امام‌جمعه اهل‌سنت شهر سنندج به خانواده شهید حادثه حرم رضوی تسلیت می‌گویم و برای مجروحان هم آرزوی شفای عاجل از خداوند منان دارم. نوع مواجه با حادثه غم‌انگیز حرم رضوی و به خاک‌وخون کشیدن افراد بی‌گناه از جامعه روحانیت از جهات مختلف برای جامعه اسلامی حائز اهمیت است.
 
شرایط حساس کنونی می‌طلبد مسلمانان اعم از شیعه و سنی با هم اتحاد داشته باشند و مکر دشمن را بشناسند. هدف دشمنان جامعه اسلامی چیزی جز اختلاف‌افکنی نیست. در چنین شرایطی باید به آموزه‌های قرآنی توجه کنیم که براساس آن مسلمانان به وحدت و یکپارچی و اتحاد با یکدیگر دعوت شده‌اند. در حال حاضر مهم‌ترین وظیفه جامعه اسلامی، حفظ وحدت و اتحاد است. خداوند در سوره آل‌عمران، جامعه اسلامی را دعوت کرده که همگی به ریسمان الهی چنگ زنند و و دچار تفرقه و تشتت نشوند.
 
حادثه دیروز البته تازگی ندارد و در دوران مختلف تاریخی جنایتکاران تفرقه‌انداز همواره در پی آن بودند که جامعه اسلامی را به آشوب و تنش بکشانند و زمینه بروز تفرقه در بین مسلمانان را فراهم بیاورند؛ بنابراین تنها راه برخورد با چنین اقداماتی، بسط و گسترش اتحاد و یکپارچگی میان مسلمانان است. خداوند در قرآن کریم همه افراد جامعه را دعوت می‌کند که دست از مخاصمه، دعوا و تفرقه بردارند، چون به‌واسطه بروز این اختلاف، هیبت جامعه اسلامی شکسته می‌شود. برای این‌که گرفتار توطئه‌های دشمن و طرح‌های تفرقه‌افکنانه بیگانگان نشویم باید کید و حیله و مکر دشمنان را بشناسیم.
 
دین اسلام برای همه جوامع بشری ارزش و احترام قائل است و در جهت ارتقای انسانیت می‌کوشد. از همین رو براساس آموزه‌های دینی به هیچ‌وجه ریختن خون انسان بی‌گناه جایز نیست و با این وصف ما در حادثه مشهد شاهد بودیم در جایی مثل حرم مطهر رضوی که مرکز معنویت است و آن هم در ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خداست و همگان به مهر و محبت با یکدیگر دعوت شده‌اند خون بی‌گناهان بر زمین ریخته می‌شود.
 
این توطئه شوم بدون تردید محکوم است و جامعه اسلامی هم باید برای برخورد با هرگونه فتنه‌ای که از سوی دشمنان طراحی می‌شود از زیربنای محکمی برخوردار باشد تا دشمنانی که آرزوی ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان را دارند به اهداف پلید و شوم خود نرسند.
 
ماموستا فایق رستمی نماینده اهل‌سنت مجلس خبرگان رهبری / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها