مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه؛

هشدار “زرد” برای وزش باد شدید و غبارآلود شدن هوای کرمانشاه

فیروز دولتشاهی، با بیان اینکه این سامانه ناپایدار تا روز شنبه(۲۰ فروردین) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: وزش باد نسبتا شدید، بارش پراکنده و احتمال رگبار تگرگ و رعد و برق را از تبعات احتمالی فعالیت این سامانه است.
کد خبر: ۱۳۶۰۹۵۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه ناپایدار به جو استان از فردا (۱۸ فروردین)، درباره وزش باید شدید و غبارآلود شدن هوای نواحی مرزی استان هشدار داد.

وی ادامه داد: بارش در روز شنبه و در نواحی شمالی و شرقی نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از نفوذ گرد و غبار به نواحی مرزی استان خصوصا در روزهای جمعه و شنبه یاد کرد و گفت: از آنجایی که این سامانه ناپایدار باعث تشکیل توفان‌های گرد و غبار روی صحراهای منطقه می‌شود، نفوذ گرد و غبار حاصل از آن به نواحی مرزی کرمانشاه دور از انتظار نیست.

دولتشاهی از وزش باد نسبتا شدید نیز یاد کرد که خطر شکستن درختان را به همراه دارد و لازم است دستگاه‌های مربوطه در این زمینه آمادگی داشته باشند.

وی یکی دیگر از تبعات فعالیت این موج ناپایدار را کاهش تدریجی دمای هوا خصوصا دمای شبانه اعلام و خاطرنشان کرد: این کاهش حدود چهار تا پنج درجه‌ای حداقل دما می‌تواند دمای شبانه برخی از نقاط استان را به زیر صفر برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها